ورزشی

دورخیز دونده نابینا برای کسب سهمیه پارالمپیک بعد از ۵ سال دوری!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دونده نابینا که در مسابقات جهانی امارات در دوی ۵۰۰۰ متر موفق به کسب مدال برنز شد، یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایش کسب سهمیه پارالمپیک پاریس و حضور در پارالمپیک بعد از ۵ سال دوری از مسابقات است.حمید اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی امارات اولین حضور من در دوی ۵۰۰۰ متر بعد از ۵ سال دوری از مسابقات به دلیل محرومیت بود که موفق به کسب مدال برنز شدم. البته هدف گذاری من کسب مدال طلا و سهمیه پارالمپیک پاریس بود که در این تورنمنت به دلیل بالا بودن سطح مسابقات و حضور بیش از ۷۷ کشور محقق نشد.
وی گفت: در این تورنمنت در شرایطی حضور پیدا کردم که استرس بالایی داشتم و چون ۵ سال از مسابقات دور بودم شناختی نسبت به هیچ کدام از حریفانم نداشتم و شرایط برای من واقعا سخت بود. البته این رقابت‌ها تجربه خوبی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور است که خردادماه زیر نظر IPC برگزار می‌شود، این مسابقات آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است و کسانی که بتوانند رکورد نفرات اول تا سوم سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ را کسب کنند مسافر پاریس می‌شوند.
این دونده نابینا خاطرنشان کرد: تلاشم بر این است که ۵ سال دوری از مسابقات را با کسب بالاترین رکورد در مسابقات قهرمانی کشور جبران کنم و بعد از ۸ سال که از پارالمپیک دور بودم دوباره حضورم را در پارالمپیک مسجل کنم.
اسلامی میزان مبلغ هزینه شده برای حضور در مسابقات جهانی امارات را چیزی حدود ۲۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تحت حمایت فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و کمیته ملی پارالمپیک نیستم و هزینه‌ی سفر من و همراهم را سعید صباحی اسپانسرم پرداخت کرد که امیدوارم با کسب سهمیه پارالمپیک پاریس بتوانم زحماتش را جبران کنم.
تنها دونده نابینا در پایان با بیان این که سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک به ورزشکاران ضربه زده است، گفت: این موضوع سبب بی‌انگیزگی ورزشکاران شده است، کسانی که جزو این سیاست قرار نمی‌گیرند بعد از چند سال تلاش یا از ورزش کناره‌گیری می‌کنند و یا برای ادامه ورزش حرفه‌ای مجبور می‌شوند برای سایر کشورها رقابت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا