اقتصادیچهار خبرخبر ویژهنفت و انرژی

صرفه جویی روزانه ۲۵۰ هزار لیتر بنزین در استان سمنان

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش  پیام فوری به نقل از ،روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، علی‌اکبر عربعامری گفت: در حال حاضر روزانه نزدیک به ۳۵۰ هزار متر مکعب گاز در بین خودروهای استان توزیع می شود که علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش آلودگی هوا، موجب صرفه جوئی مصرف بنزین نیز می شود.

عربعامری به اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از اوائل خردادماه سال جاری از طریق ثبت نام در سایت WWW.GCR.NIOPDC.IR  اشاره کرد و افزود: پس از طی مراحل ثبت‌نام نزدیکترین کارگاه به مالک معرفی شده و مراحل دوگانه سوز کردن ظرف مدت یک روز انجام می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو کارگاه تبدیل در شهرهای شاهرود و سمنان فعالیت می کنند و تا کنون از ۱۴۰ مورد ثبت نامی در سامانه ذکر شده، ۵۰ دستگاه تبدیل و مابقی در هفته آینده انجام خواهد شد.

عربعامری با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه‌ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر تمامی مراحل تبدیل، تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد و با توجه به فعالیت ۴۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه‌ها در حال بهره‌برداری است و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

عربعامری از اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از مهر ماه امسال خبر داد و افزود: با اجرای این طرح مصرف گاز مایع در خودروها ممنوع و از آن در مصارف خانگی و صنعتی استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا