ورزشی

آمار امیدوارکننده تیم ملی ایران برابر قطر؛ ایران در ۷ بازی گذشته با قطر تنها یک گل خورده!

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی در مجموع ۲۳ بار با قطر بازی کرده که سهم ایران ۱۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۳ شکست بوده است. ایران ۲ بار در جام ملت‌های آسیا با قطر دیدار داشته که در هر ۲ بازی با کلین‌شیت به پیروزی رسیده است.تیم ملی ایران با پیروزی برابر قطر می‌تواند به یک حسرت تاریخی پایان دهد و پس از ۴۸ سال به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، جام ملت‌های آسیا به روزهای پایانی و فوق‌العاده حساس خود رسیده است. در بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی فردا (چهارشنبه) هجدهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه، تیم ملی ایران با قضاوت احمد العلی از کویت به دیدار قطر می‌رود. تیم پیروز این بازی شنبه ۲۱ بهمن دیدار فینال را برگزار خواهد کرد.
تیم‌های ملی ایران و قطر تنها تیم‌های جام هستند که به ۴ پیروزی در این مسابقات دست یافته‌اند. قطر در گروه اول و ایران در گروه سوم در هر ۳ بازی مرحله گروهی به پیروزی دست یافتند. ایران در مرحله یک هشتم‌نهایی کار سختی داشت و در ضربات پنالتی بر سوریه غلبه کرد. قطر هم ۲ بر یک فلسطین را مغلوب کرد. تیم ملی در بازی مرحله یک چهارم‌نهایی دست به کار بزرگی و تیم قدرتمند ژاپن را شکست داد. قطر هم به زحمت در ضربات پنالتی ازبکستان را حذف کرد تا هر دو تیم با ۴ پیروزی و یک تساوی به ۴ تیم برتر آسیا راه یابند. ایران در رده بیست و یکم فیفا و دوم آسیا قرار دارد. قطر هم تیم ششم آسیا و پنجاه و هشتم جهان است.
بسیاری از ستارگان این جام در این بازی حضور دارند. اکرم عفیف چهره درخشان قطر در این جام است. این بازیکن با ۴ گل بهترین گلزن فعال در مسابقات است و ۲ پاس گل هم داده است. سردار آزمون با ۳ پاس گل، بیشترین پاس گل را در این جام داده است و مهدی طارمی پس از یک جلسه محرومیت با ۳ گل به کورس آقای گلی بازگشته است. مشعل برشم سنگربان قطر با ۲ کلین‌شیت در این جام عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشته است.
آخرین تقابل دو تیم به تورنمنت اردن باز می‌گردد که ۴ ماه پیش با برتری ۴ بر صفر تیم ملی به بهترین پیروزی تاریخ خود برابر قطر دست یافت. ایران آمار بسیار خوبی برابر قطر دارد و در ۶ تقابل قبلی این تیم را شکست داده است. ایران در ۷ مصاف گذشته با قطر تنها یک گل خورده است. تیم ملی در ۱۵ رویارویی پیشین با قطر تنها یک‌بار متحمل شکست شده است که آن‌هم مربوط به سال ۲۰۰۹ است که در قالب تورنمنت قطر، تیم ملی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب رقیب شد. تیم ملی در مجموع ۲۳ بار با قطر بازی کرده که سهم ایران ۱۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۳ شکست بوده است. ایران ۲ بار در جام ملت‌های آسیا با قطر دیدار داشته که در هر ۲ بازی با کلین‌شیت به پیروزی رسیده است.
فوتبال ایران چندین دهه است که ناکامی‌های طولانی مدتی در رقابت‌های مختلف را تجربه می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیاست که از آخرین آن ۴۸ سال می‌گذرد. ایران و قطر از نظر سطح افتخارات قابل قیاس نیستند ولی موفقیتهای ایران به سال‌های دور باز می‌گردد اما کامیابی‌های قطر به دوره‌های اخیر. تیم ملی پس از ۳ قهرمانی در ۳ حضور نخست خود در جام ملت‌ها، ۶ بار به نیمه نهایی جام ملت‌ها رسیده که در هر ۶ مرتبه در رسیدن به فینال ناکام بوده که ۳ بار این اتفاق در ضربات پنالتی رخ داده است. قطر مدافع عنوان قهرمانی است و دوره قبل برای نخستین بار به نیمه‌نهایی مسابقات راه یافت و این دوره برای دومین بار متوالی به این مرحله راه یافته است. این تیم در ۱۲ بازی آخر خود در جام ملت‌ها به ۱۱ پیروزی و یک تساوی دست یافته است.
حریف ایران هم میزبان مسابقات است و هم مدافع عنوان قهرمانی. ایران در تاریخ جام ملت‌ها ۸ بار با میزبان مسابقات دیدار داشته که حاصل آن ۴ پیروزی ۲ تساوی و ۲ شکست بوده است. ایران ۲ بار در مرحله نیمه نهایی با میزبان روبرو شده که یک‌بار مقابل چین در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرده و یک مرتبه هم در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ از کویت شکست خورده است. ایران یک‌بار با قطر به عنوان میزبان در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ بازی داشت که این تیم را مغلوب کرد.
تیم ملی ۵ بار با مدافعان عنوان قهرمانی بازی داشته که حاصل آن ۲ پیروزی ۲ تساوی و یک باخت بوده است. تنها باخت ایران به تنها مصاف ایران با مدافع عنوان قهرمانی در مرحله نیمه نهایی باز می‌گردد که در سال ۱۹۸۸ از عربستان شکست خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا