آموزش و پرورشاجتماعیخبر ویژه

قبولی ۳۱۱ دانش آموز استثنایی در کنکور سراسری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، سید جواد حسینی اظهار کرد: آمار پذیرفته شدگان کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته نشان از رشد ۱۰درصدی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارد.

وی افزود: بر اساس آمار و ارقام ۱۲۶ نفر از این دانش آموزان پسر و ۱۸۵نفر یعنی ۶۰‌درصد قبول شدگان نیز دختر هستند.

حسینی تصریح کرد: ۲۱نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری رتبه های سه رقمی را کسب کرده اند و برخی از آنان نیز رتبه های زیر ۱۰۰ را کسب کرده اند.

وی با ارائه آماری از پذیرفته شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: ۷۱نفر از این تعداد از گروه جسمی حرکتی، ۱۲۵نفر از گروه با آسیب بینایی، ۱۱۰نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه ها هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برخی از رتبه های زیر صد اظهار کرد: نازنین اسد زاده از دانش آموزان با نیازهای ویژه است که رتبه ۶کشوری در گروه هنر را کسب کرده است و هم اکنون در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

وی افزود: الهام احمدی نیز رتبه ۲۴کشوری گروه هنر را کسب کرده است و در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

حسینی گفت: فاطمه چطری رتبه ۱۹و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه ۵و پذیرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه ۹۱وپذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه ۳۴و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیازهای ویژه هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی با اشاره به گستردگی رشته های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر می باشد.

منبع : وزارت آموزش و پرورش

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا