اقتصادی

گرانفروشی بلیت هواپیما در روز روشن/ سازمان هواپیمایی به وعده برخورد با ایرلاین‌های متخلف عمل می‌کند؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

درحالی رئیس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکت‌های هواپیمایی گرانفروش خبر داده که ایرلاین‌ها بی‌توجه به این تهدید همچنان بلیت پروازهای داخلی را بالاتر از نرخ‌های مصوب می‌فروشند.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سرانجام پس از چند هفته سکوت در برابر گرانفروشی ایرلاین‌ها و فروش بلیت پروازهای داخلی بالاتر از نرخ‌های مصوب دراین‌باره اظهارنظر کرد.
محمد محمدی‌بخش با تاکید بر این‌که ایرلاین‌هایی که سقف نرخ های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می شوند،‌ گفته بود: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرم‌هایی هم که با توجه به شرایط موجود در حال سواستفاده هستند،  برخوردی شدیدتر می شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آن ها خواهد بود.
وی با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها برای این‌که ماهیت قانونی داشته باشد باید به تصویب شورای عالی هواپیمایی برسد، یادآور شد: مگر اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می کند تا شاهد رها شدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم.
پاسخ هواپیمایی چابهار به گرانفروشی پروازهای داخلی؛ با سازمان هواپیمایی هماهنگیم
وی تصریح کرد: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.
به گزارش تسنیم، در حالی حدود ۲۴ ساعت از این سخنان می‌گذرد که بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور نابه‌سامان است و شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای داخلی را بالاتر زا نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسانند. در ادامه به چند نمونه از این تخلف‌ها اشاره می‌شود؛
قیمت مصوب بلیت پرواز مشهد-شیراز یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان است. هواپیمایی ایران ایر تور این بلیت را با قیمت یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۰۰ می‌فروشد. نرخ بلیت پرواز مشهد-کیش یک میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هواپیمایی سپهران آنرا با قیمت ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۷۰۰ به صورت سیستمی به فروش می‌رساند!
همچنین هواپیمایی سپهران بلیت پرواز مشهد-اهواز را با قیمت ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رساند، در حالی که نرخ مصوب این پرواز یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۴۰۰ تومان است.
نرخ بلیت مصوب پرواز تهران-اهواز نیز یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان (با احتساب مالیات و عوارض متعلقه) است، اما هواپیمایی آتا این بلیت را به‌صورت سیستمی با قیمت یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رساند، یعنی ۵۵٫۳ درصد بالاتر.
هواپیمایی چابهار بلیت پرواز تهران-مشهد را با قیمت حدود ۵ میلیون تومانی (بیزینس) به فروش می‌رساند. این شرکت یک فروند هواپیمای ام دی ۸۳  فول بیزینس دارد که البته خدمات آن در حد خدمات پروازهای عادی است، نه بیزینس. قیمت مصوب بلیت این مسیر پروازی یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است. هواپیمایی “اروان” بلیت این مسیر پروازی را برای ۲۰ بهمن یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشد.
در نمونه‌ای دیگر در حالی قیمت مصوب پرواز تهران-کیش یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان است که هواپیمایی وارش بلیت این مسیر پروازی را با قیمت ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌فروشد.

به گزارش تسنیم، با توجه به تخلف مشهود و غیرقابل انکار شرکت‌های هواپیمایی باید دید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به وعده ۲۴ ساعت قبل خود در برخورد با ایرلاین‌های متخلف عمل می‌کند یا خیر؟
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا