دسته‌بندی نشده

شهرداری با تمام قوا و تمام ظرفیت های موجودفعالیت های فرهنگی و آموزش قرآنی را حمایت می‌کند

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش پیام فوری//بهادری _آموزش قرآن و جذب مخاطب به امر آموزه‌های قرآنی جدا از انسجام و همدلی در بین آحاد مردم در راستای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه جوانان، خانواده‌ها ،روحانیون ومسئولین میتواند در تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران مثمر ثمر باشد.
به همین مناسبت و به همت ریاست اداره آموزش و پرورش باغبادران، آقای قُمی در آخرین روزهای آبان ماه سالجاری، جلسه‌ای با هدف تشویق اکثریت مردم به آموزش آموزه‌های قرآنی در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی منصور امینی باغبادران برگزار گردید.

در این جلسه ائمه جمعه شهرهای باغبادران و چرمهین ،شهرداران ،ریاست شورای اسلامی، فرماندهان بسیج ،بخشدار ،فرماندار شهرستان لنجان ، ریاست اوقاف و امور خیریه ،مدیران دارالقرآن های امام علی علیه السلام ،حضرت فاطمه زهرا سلام الله ،حضرت صاحب الزمان، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، کارشناسان ارشاد اسلامی، روحانیان و مدیر پژوهش سرای منصور امینی حضور یافتند.

مهندس حجت الله امینی باغبادرانی ،شهردار باغبادران در ابتدای سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های موجود شهر گفت؛ شهرداری با تمام قوا آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن مکان جهت انجام فعالیت های مذهبی فرهنگی شهر را اعلام میدارد و مجموعه فرهنگی تفریحی در این راستا با قدرت، کلیه فعالیتهای آموزشی فرهنگی قرآنی را حمایت می‌کند .
وی با اشاره به این موضوع که می‌بایست کلیه برنامه‌ریزی‌ها به صورت هدفمند و مهندسی فرهنگی باشد گفت ؛ به عنوان شهردار این شهر قول می‌دهم که اگر در جایی قانون دستم را برای هزینه کردن ببندد با کمک خیرین و معتمدین از ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقای فرهنگی مذهبی شهر استفاده کنم و در همین‌جا تضمین حمایت های مالی این حرکت ماندگار را قول داده و امیدوارم عزیزان حاضر طرح‌های خود را ارائه دهند و به این مهم توجه کنند که کلیه برنامه ها با توجه به سلیقه کودکان نوجوانان و جوانان آماده گردد تا برای مخاطب جذاب باشد و حضور بیشتر دانش آموختگان را فراهم کند.

آقای قُمی ریاست اداره اموزش و پرورش باغبادران نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود گفت، هم اکنون مشارکت و هم‌افزایی همه مجموعه ها می‌تواند بسیار مثمر ثمر بوده و همه ما امروز در این مکان جمع شدیم تا بتوانیم با پتانسیلی و زیرساخت‌هایی که خیرین محترم مهیا کرده اند شاهد اتفاقات جدیدی باشیم و تصمیمات را در صورتجلسه واحد و دستوری برای دیگر مجموعه‌ها ارسال و بر اساس آن مصوبات ،یک نقشه راه واحدی را داشته باشیم.

امام جمعه باغبادران گفت؛متاسفانه با وجود خانه های قرآنی در بسیاری از روستاها، ما شاهد عملکرد قابل قبولی نیستیم لذا برای تقویت برنامه‌های آموزشی و فرهنگی قرآنی نیاز است که آموزش و پرورش ،دارالقرآن ها ، پایگاههای بسیج روستایی ،هیئت امنا ها ،مساجد ورود پیدا کنند و برای احیای خانه‌های قرآنی روستاها تلاش و در جذب دانش آموختگان قرآن بیشتر همت کنند.
ما در شهرستان جاهای موقوفه بسیاری داریم که نیاز است اوقاف شهرستان نیز ورود نموده و در امر احیایی قرآن یاری رسان دیگر عزیزان باشند.

امام جمعه باغبادران در ادامه سخنان خود افزود؛ خوشبختانه با رایزنی‌هایی که داشتیم در تاریخ ۱۹ آذر ،میزبان جناب سید جواد حسینی یکی از از مطرح ترین قاریان کشور و دنیا به عنوان میهمان ویژه در این منطقه خواهیم بود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های منسجم توسط آموزش و پرورش شهرداری و بخشداری ،بیشترین جذب مخاطب را در مباحث آموزش قرآنی داشته باشیم. ما باید برنامه ریزی کنیم که چگونه می‌توانیم در بین خانوادها مشوقی ایجاد کنیم که با شور و اشتیاق در کلاس ها حضور پیدا کنند.
بنده در بازید از دارالقرآن ورنامخواست، دیدم با وجود شرایط کرونا چقدر خوب فعالیت خود را ادامه داده اند، لازم است مسئولین دارالقرآن با یکدیگر تبادل تجربیات داشته باشند و هیچ مانعی نیست که در مباحث قرآنی موازی کاری کنند، در دارالقرآن ورنامخواست ،حاج آقا شیری کارهای جدید و قابل توجه ای انجام داده اند و در کنار کلاس های آموزشی، مرکز نیکوکاری، نانوایی،قرض الحسنه و… را راه اندازی کرده اند،و در خصوص اعزام مربیان خواهر و برادر به منطقه باغبادران اعلام آمادگی کرده اند، اما متاسفانه ما امروز مشکل دانش پژوه داریم و می بایست عزیزان برنامه های مدون ومفرحی را برای تشویق مخاطبین خود برنامه ریزی کنند و در پایان لازم است از زحمات سرکار خانم یوسفی مدیریت محترم دارالقرآن چرمهین بابت فعالیت های خوب و ماندگارشان و استمرار برنامه های فرهنگی و مسابقات قرآنی تشکر ویژه نماییم.

لازم به ذکر استاگر زحمتی نیست این مطلب را نیز اضافه بفرمایید

حوزه ی معاونت پرورشی اداره آموزش وپرورش. باغبادران وکارشناسی قرآن، عترت، احکام ونماز در سال تحصیلی گذشته با برگزاری کلاسهای آموزشی قرآن وتجوید وحفظ موضوعی در مدارس ودارالقرآن های منطقه وکلاسهای فضای مجازی به قوت فعالیت نمود که نتایج این فعالیت های عظیم قرآنی در بخش موجبات کسب رتبه های متعدد قرآنی در بخش آوایی وپژوهشی شد.
در بخش پژوهشی در دوره اول ودوم متوسطه با کسب ۱۲ رتبه اول تا سوم استانی ودر بخش آوایی با کسب ۶ رتبه اول تا سوم استانی در مجموع با ۱۸ رتبه استانی به عنوان اداره فعال در قرآن وعترت معرفی وحائز رتبه دوم استان گردیدند.
در مسابقات درسهایی از قرآن استاد قرآئتی وبرنامه های درسهایی از قرآن تلویزیون هر ساله چندین رتبه استانی و کشوری به نام باغبهادران ثبت
گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا