اقتصادیبالای صفحه دسته بندیبانک و بیمه

فراخوان وزیر به خانه اولی ها

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از  بانک مسکن-هیبنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی شرط اصلی ورود متقاضیان مسکن، به طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی (مجموعا چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال فعالیت دولت سیزدهم) را تشریح کرد و به این افراد برای ورود به این طرح فراخوان داد.

رستم قاسمی روز گذشته اعلام کرد: همه افرادی که فاقد مسکن هستند و فرم جیم آن ها قرمز است برای ثبت نام در طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی اقدام کنند. این ثبت نام از طریق سامانه ای خواهد بود که آدرس اینترنتی آن به منظور دسترسی متقاضیان واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در این اعلام عمومی از مردم فاقد مسکن درخواست کرده است که دغدغه ای برای تامین مسکن نداشته باشند چرا که به واسطه اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال می توان متقاضیان فاقد مسکن را که از طریق مکانیزم بازار قادر به تامین نیاز خود در این بازار نیستند صاحبخانه کرد. بنابراین از همه افرادی که فرم جیم آن ها قرمز است یعنی فاقد مسکن هستند و سابقه مالکیت ندارند درخواست کرده تا با ورود به طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، از مزایای این طرح که خانه دار شدن است استفاده کنند.

در واقع بنا بر اعلام وزیر راه وشهرسازی اولویت این طرح خانه اولی ها هستند.

قاسمی همچنین به دیگر برنامه وزارت راه و شهرسازی در دولت جدید یعنی خلع ید واسطه ها از بازار مصالح اصلی و پرکاربرد ساختمانی اشاره کرده است. به گفته وی دولت سیزدهم و مدیریت جدید وزارت راه وشهرسازی در تلاش است تا در اجرای طرح های تامین مسکن تامین مستقیم مصالح پرکاربردی مانند سیمان و میلگرد را در دستور کار قرار دهد تا از طریق حذف واسطه گری و خرید مستقیم مصالح از کارخانه های تولیدکننده هزینه تولید مسکن کاهش یابد و واحدهای مسکونی با کمترین هزینه وقیمت تمام شده حداقلی به دست مردم برسد.

وزیر راه شهرسازی همچنین با اشاره به ظرفیت های قانونی که در این مسیر به وزارت راه وشهرسازی،دولت و مردم کمک خواهد کرد، ابراز کرد: با تصویب قانون جدید جهش و رونق تولید مسکن که از سوی مجلس مصوب و به تازگی از طرف شورای نگهبان تایید شده است، همچنین ظرفیت های قانونی مناسبی برای پیشبرد طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در اختیار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت که در نهایت این امکانات قانونی واجرایی به نفع مردم و در مسیر خانه دار شدن آن ها خواهد بود. یکی از مهمترین مزایای تصویب این طرح، امکان واگذاری اراضی، پرداخت تسهیلات یارانه ای و همچنین کمک هایی است که در مسیر پیشبرد این طرح مهیا شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به نقش بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر اشاره کرده و افزود: در بسیاری از شهرها مسوولیت ساخت واحدهای مسکونی برعهده بنیاد مسکن قرار دارد.

گفتنی است مدیر عامل بانک مسکن و دیگر مدیران این بانک نیز در موارد متعدد برای پیشبرد طرح های تامین مسکن به نفع خانوارهای فاقد مسکن در جهت پرداخت تسهیلات و انجام فرآیندهای بانکی وتامین مالی پروژِه ها در جریان همکاری با دولت و وزارت راه وشهرسازی اعلام آمادگی کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا