اقتصادیبانک و بیمهخبر ویژه

نوسازی ۱۱ هزار واحد مسکونی فرسوده با تسهیلات بانک مسکن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمدحسن علمداری مدیرامور اعتباری بانک مسکن، با بیان اینکه برای حمایت از تولید و عرضه مسکن در هسته فرسوده و قدیمی شهرهای کشور از تمامی ظرفیت و توان تسهیلات دهی بانک به سازنده ها استفاده می شود، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: این بانک در جهت تسریع و تسهیل جریان نوسازی بافت فرسوده و رونق بخشی به پروژه های ساخت و ساز در این محدوده از شهرها، طی شش ماه گذشته در دو مرحله سقف تسهیلات ساخت وساز پیش بینی شده برای بافت های فرسوده افزایش داده است به طوریکه سقف این نوع تسهیلات در شهر تهران برای آن دسته از سازندگان حرفه ای که از تکنولوژی های نوین در پروژه های خود استفاده می کنند به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.
وی با تاکید بر آنکه پیگیری ها و مذاکرات بانک برای افزایش سقف این نوع تسهیلات از سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های ساخت وساز و توجه ویژه بانک مسکن برای حمایت از ساخت و عرضه مسکن در بافت فرسوده، مذاکرات اولیه ای با بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده انجام شد و نهایتا به نتیجه رسید.
مدیرامور اعتباری بانک مسکن با بررسی کارنامه تسهیلات دهی بانک مسکن به بافت فرسوده، تاکید کرد: از ابتدای دوره پرداخت تسهیلات تا پایان سال ۹۸، مجموعا ۱۰ هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی در بافت فرسوده به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرارگرفته اند. به این معنا که تا تاریخ مذکور حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن در سراسر کشور، پس از بررسی، به مرحله انعقاد قرارداد و در نوبت پرداخت تسهیلات قرار گرفته اند.
علمداری ادامه داد: مطابق با کارنامه به دست آمده، تا اسفندماه سال گذشته ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده شهرها رقمی بالغ بر ۳۸۰ میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۵۰۶ تومان بوده است.
وی در عین حال به آمار تسهیلات منعقده در استان های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: پس از استان تهران با انعقاد قرارداد برای ۲ هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی،استان خراسان رضوی با ۸۶۷ واحد مسکونی، استان آذربایجان شرقی با ۷۳۳واحد ، استان اردبیل با ۷۱۴ واحد، استان مازندران با ۶۵۶ واحد و استان فارس ۴۴۸ واحد مسکونی بیشترین آمار در میزان تسهیلات منعقد شده برای بافت فرسوده را داشته اند.
علمداری همچنین یکی از مهم ترین شرایط اخذ تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده را پیشرفت فیزیکی حداقل ۲۰ درصدی پروژه عنوان کرد و گفت: پروژه های ساختمانی در بافت فرسوده، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا