اجتماعیخبر ویژه

سامانه ملی هشدار سیل در سال جهش تولید راه‌اندازی می‌شود

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سحر تاجبخش، راه‌اندازی دو سامانه ملی “هشدار سیل” و “پیش‌بینی آلاینده‌های جوی در ۱۰ کلانشهر کشور” را اولویت‌ سازمان هواشناسی در سال ۹۹ اعلام کرد و افزود:  راه‌اندازی سامانه هشدار سیل در سطح ملی، نیازمند منابع مالی قابل‌توجهی است اما امیدواریم با حمایت‌های ویژه دولت، فاز اول این سامانه را امسال راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلاینده‌های جوی در ۱۰ کلانشهر کشور نیز اطلاعات مورد نیاز بر اساس قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست آماده شده و امسال با استفاده از این اطلاعات، این سامانه را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که تغییرات قابل‌توجهی در بخش فنی سازمان هواشناسی انجام شده و پرتال سازمان هواشناسی امسال به‌روزرسانی خواهد شد، تصریح کرد: امسال تکمیل اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های فناوری سازمان هواشناسی از جمله راه‌اندازی شبکه ارتباطیVSAT در دستور کار قرار دارد. این شبکه ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز را افزون بر تجهیزات زمینی از طریق ماهواره نیز منتقل کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در واقع این شبکه در زمان‌هایی که با قطع احتمالی اینترنت یا از دسترس خارج شدن تجهیزات زمینی مواجهیم از انتقال اطلاعات پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانیم داده و اطلاعات را حتی در شرایط بحرانی و ویژه، انتقال و در دسترس قرار دهیم. امیدواریم با منابعی که سازمان برنامه و بودجه در اختیارمان قرار می‌دهد بتوانیم امسال این شبکه را نیز تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

تاجبخش همچنین گفت: سال ۹۸، سالی پر از بحران‌ها و مخاطرات جوی برای سازمان هواشناسی بود. با شهامت می‌توانم بگویم تمام مخاطرات جوی سال گذشته را به درستی پیش‌بینی‌ کردیم و این پیش‌بینی‌های به دستگاه‌های متولی کمک کرد تا ضمن مدیریت منابع آبی، بتوانند از جان و مال مردم حفاظت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا