دسته‌بندی نشده

سرگرمی های خلاقانه چینی ها در زمان قرنطینه خانگی به سبب شیوع کروناویروس

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اما در عید سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع کروناویروس و پیرو فراخوان دولت، چینی ها تلاش کردند کم تر از خانه خارج شوند و نکات پیشگیری را مراعات کنند. اما، این امر جلوی سرگرمی های آن ها را نگرفت. مردم برای سرگرم کردن خود در خانه خلاقیت های زیادی از خود نشان می دهند و حتی از تفریحات خود ویدیوهای خلاقانه ای ساخته و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

خانم «جانگ» اهل شهر «شیانگ یانگ» استان «هوبی» با استفاده از ۸۰۷ تخمه آفتابگردان، ۱۰ طرح هنرمندانه ساخته که مورد پسند ۴۰ هزار کاربر قرار گرفته است.

«لنگ آ گو» یکی از کاربران اینترنتی از اهالی شهر چینگ دائو استان شان دونگ نیز با استفاده از تخمه آفتابگردان طرح میکی موس را ترسیم کرده است.

این زوج اهل شهر دالیان استان لیائونینگ هر دو مربی ورزش هستند. آن ها ویدئو بازی پینگ پنگ در خانه را در صفحات مجازی به اشتراک گذاشتند که ظرف ۴ روز مورد پسند ۶۰ میلیون نفر قرار گرفت.

دکتر «لی» از دانشگاه تسینگ هوا مشغول آموزش درس تابع ریاضی به گربه خانگی خود است. این گربه «درس خوان» به سرعت در شبکه اجتماعی چین معروف شد.

باشکوه ترین اجتماع مشترکان شبکه های اینترنتی در دوران ساخت بیمارستان های «هوا شن شان» و «لی شن شان» شهر «ووهان» صورت گرفته است. این ساخت و سازها که به طور زنده از شبکه های اینترنت پخش می شد، هر روز ۷۰ میلیون بیننده را به خود جلب می کرد و آن ها نیز به عنوان «ناظران ابری» شهرت یافتند. تحت نظر این «ناظران»، بیمارستان ها هر یک ظرف ۱۰ روز ساخته شد.

مردم چین با در نظر گرفتن وضعیت کلی، به طور داوطلبانه خود را در قرنطینه خانگی قرار می دهند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

اما حتی در این دوران خاص، چینی ها کماکان خود را سرگرم می کنند، چرا که می دانند پزشکان و پرستاران، کارمندان دولت، نیروی پلیس و دیگر قهرمانان ناشناس در اصناف مختلف برای سلامتی آن ها سخت در تلاش و مشغول به کارند.

نظم فروشگاه ها و سوپرمارکت ها هم مثل روزهای عادیست و این، خیال مردم را راحت کرده است. به علاوه، بدون خروج از خانه، بسیاری کارها نیز انجام شدنیست.

به سبب شیوع ویروس، رساندن لوازم خریداری شده به درب خانه مشتری ها توسط پیک ممنوع شده است اما به هر حال پیک ها می توانند خریدهای آنلاین را به ورودی مجتمع مسکونی برسانند. نسبت به روزهای عادی، به جز کمی پیاده روی بیشتر، این امر دردسری برای مشتریان ایجاد نکرده است. از طریق اینترنت در چین، انجام بسیاری کارها مانند تماشای فیلم، خرید، رزرو غذا از رستوران و حتی حضور آنلاین در کلاس های آموزشی نیز میسر است.

دلیل اصلی حفظ خونسردی و اوقات خوش و سرگرمی های خانگی چینی ها در این دوران خاص، اعتماد و اطمینان آن ها به کشور و زندگی خود است. ویروس به هیچ وجه نمی تواند آرامش افراد عاشق زندگی را برهم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا