دسته‌بندی نشده

یک شهروند پاکستانی مبتلا به کروناویروس ۲۰۱۹ در گوانگ جوئو از بیمارستان مرخص شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسؤول دفتر امور اتباع خارجی استان گوانگ دونگ پیش از ظهر همین روز با این بیمار در بیمارستان ملاقات کرد.

وی گفت: دولت پاکستان در زمان بروز مشکل برای مردم چین با تمام نیرو به چین کمک و چندین هواپیمای نظامی خود را برای حمل مایحتاج پزشکی به چین اعزام کرد. مجلس سنای پاکستان نیز در ۲۱ بهمن با صدور قطعنامه ای از مقابله چین با بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ پشتیبانی کرد. همه اینها نشانگر دوستی عمیق بین دو کشور چین و پاکستان و اعتماد دولت پاکستان به دولت چین است. وزارت امور خارجه چین، کمیته حزبی استان گوانگ دونگ و دولت این استان به وضعیت پاکستانیهای مقیم چین و استان گوانگ دونگ اهمیت بسیاری می دهند. پس از شناسایی ابتلاء این بیمار به کروناویروس ۲۰۲۱۹، دفتر امور اتباع خارجی استان گوانگ دونگ با سرکنسولگری پاکستان در شهر گوانگ جوئو از نزدیک در ارتباط بود و کمیته بهداشت و تندرستی استان گوانگ دونگ، بیمارستان را برای معاینه او راهنمایی کرد. امروز بسیار خوشحالیم که درمان ایشان کامل شد. کمیته حزبی استان گوانگ دونگ، دولت استان و نهادهای ذیربط همچنان به پیشگیری از ابتلاء شهروندان پاکستان و تضمین سلامتی آنها در این استان کمک خواهند کرد.

شهروند درمان شده پاکستانی نیز نسبت به توجه مقامات و نهادهای چین و معاینه و مراقبت پزشکان و پرستاران ابراز تشکر فراوان کرد و گفت: از همه کسانی که در اینجا هستند تشکر می کنم. ما چین، وو هان و گوانگ جوئو را دوست داریم. پس از ریشه کن شدن کروناویروس ۲۰۱۹ من برای ادامه تحصیلم به شهر وو هان باز خواهم گشت.

تا ساعت ۱۶ روز ۲۳ بهمن، ۶ شهروند خارجی از جمله ۴ بیمار پاکستانی در استان گوانگ دونگ درمان و از بیمارستان مرخص شده اند. پس از شیوع کروناویروس جدید در چین، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در پایان ماه ژانویه با تماس تلفنی با وزیر خارجه چین با اشاره به پشتیبانی قاطع پاکستان از تلاش چین برای پیشگیری و مهار کروناویروس جدید اعلام کرد: پاکستان مایل است تا حد توان کمک خود را در اختیار چین بگذارد. پاکستان سپس با هواپیما محموله های کمکی به چین منتقل کرد

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با قدردانی از تدابیر قاطع و مقتدرانه چین برای مقابله با شیوع کرونا تأکید کرد که پاکستان اطمینان دارد تحت رهبری شی جین پینگ رییس جمهور چین، مردم چین در مقابله با شیوع کروناویروس به پیروزی نهایی خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا