خبر ویژهمدیریت شهری

اجرای طرح ساخت سبد گل با ضایعات هرس

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

عباس مافی با اعلام این مطلب افزود: برای اولین بار در این منطقه چوب های باقی مانده از هرس درختان با استفاده از خلاقیت و به منظور ارتقاء منظر شهری به سبد های گل با گل آرایی ویژه تبدیل شد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی فضای سبز لچکی روبروی درب پادگان ولیعصر (عج)، گفت: باتوجه به وجود منابع کم آب و دستورالعمل سازمان بوستانها مبنی بر کاهش سطوح چمنکاری تلاش کردیم با ایجاد طرح های خلاقانه با ترکیب و ادغام عناصر فیزیکی مانند شن، سنگ و گیاهان مقاوم به کم آبی طرحی مدرنی را بروی این لچکی ایجاد کنیم.

معاون شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از این طرح علاوه بر کمک به زیبایی بصری شهر ، استفاده از گیاهان پرمصرف آبی را هم به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: به جهت حمایت از پرندگان در روزهای سرد سال بروی درختان بوستان ها و معابر پرتردد منطقه از قبیل خیابان های شریعتی، شهید بهشتی و بهار و … لانه نصب کردیم تا پرندگانی که سرپناهی ندارند از این لانه ها استفاده کنند، با این اقدام تلاش کردیم توجه شهروندان را به حمایت از موجودات زنده در سطح شهر جلب و آنها را به حمایت از پرندگان تشویق و ترغیب کنیم.

مافی در پایان با اشاره به استفاده از گل جای و ایده های خلاق بروی دیواره های ساختمان ها و ابنیه های سطح منطقه با هدف ایجاد زیبایی بصری، تصریح کرد: با نصب گل جای های رنگی با گل های طبیعی بروی دیواره ساختمان های موجود در بوستان ها و دیواره های مناسب در معابر سطح منطقه امیدواریم که بتوانیم در مسیر  بهبود فضای سبز عمودی گام های موثری برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا