دسته‌بندی نشده

نگذاریم شایعه و تعصب به پیشگیری از ویروس کرونا آسیب برساند!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وی تأکید کرد، اخبار اشتباه باعث سخت‎تر شدن کار پزشکان و پرستاران از بین رفت تمرکز مسئولان تصمیم‎گیری در مورد شیوع این بیماری و علاوه بر آن ایجاد نگرانی و هراس در میان مردم می‎شود؛ از همین رو، سازمان جهانی بهداشت قصد دارد با تشکیل یک گروه حقیقت‎یاب با شایعه‎پراکنی و انتشار اخبار جعلی مبارزه کند. در پیش گرفتن چنین اقداماتی از سوی سازمان‎هایبین‎ المللی در جلوگیری از شایعه‎پراکنی و تخریب تلاش‎های افراد مختلف اهمیت فراوان دارد.

در پی شیوع ویروس کرونای جدید، چین علاوه بر مشخص کردن زمان دقیق آغاز انتقال بیماری در سریع‎ترین زمان ممکن و یافتن پاتوژن ویروس، همواره ارتباط و همکاری نزدیک خود با سازمان جهانی بهداشت را حفظ کرده و آخرین اطلاعات مربوط به بیماری را در اختیار جامعه جهانی گذاشته است. چین هر روز ضمن انتشار آخرین اخبار درباره شیوع این ویروس، تدابیری تازه را برای جلوگیری از شیوع بیماری در پیش ‎می‎گیرد که تا کنون همگی مورد تأیید و حمایت جامعه بین‎المللی قرار گرفته است؛ با این حال برخی از سیاست‌بازان و رسانه‌های غربی با انتشار اطلاعات نادرست و حتی گاهی توطئه‎‎های عمدی قصد حمله و سیاه نمایی در مورد چین و هراس‎افکنی در میان مردم جهان را داشته‎اند. این اقدامات ضمن آسیب رساندن به حقوق شهروندان چینی و به طور کلی آسیایی مقیم کشورهای دیگر، تبدیل به یک مانع جدی در راه ایجاد همکاری‎های بین‎المللی برای مقابله با ویروس کرونای جدید شده است.

این ویروس یک تهدید مشترک برای همه انسان‎ها است و هدف چین از در پیش گرفتن کامل‌ترین و جدی‌‎ترین تدابیر در راه مبارزه با آن، نه تنها حفظ جان مردم خود بلکه دفاع از امنیت جانی همه مردم جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا