خبر ویژهمدیریت شهری

تدقیق نقشه زمین‌هاى شعاع ۳۰۰ مترى ۱۷۰ ایستگاه مترو/ روزنه درآمد پایدار جدید براى شرکت مترو

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تدقیق نقشه زمین‌هاى شعاع 300 مترى 170 ایستگاه مترو/ روزنه درآمد پایدار جدید براى شرکت مترو

محمد شیرى مدیر فنى و مهندسى این شرکت با اعلام خبر تهیه نقشه یو تى ام (UTM) شعاع ۳۰۰ مترى ۱۷۰ ایستگاه مترو با کمک شرکت کنترل ترافیک شهردارى تهران ،سازمان فناورى اطلاعات و شرکت مترو عنوان کرد: یو تى ام (UTM) نقشه‌هایى است که مختصات یک ملک را با دقت سانتى‌متر بر روی کره زمین مشخص مى‌کند. به همین دلیل امکان جابه‌جایى وتعارض ملکى در ارتباط با این زمین‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شماره ۲۷ سال ۹۸ شوراى اسلامى شهر تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این مصوبه تمام درآمدهاى حاصل از صدور پروانه برای زمین‌هاى اطراف ایستگاه‌هاى مترو و بى آر تى باید برای توسعه حمل و نقل عمومى انبوه‌بر توسط شهردارى تهران هزینه شود.

شیرى با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هزار پارسل موجود در شهر تهران ۷۵ هزار و ۵۵۰ پارسل در شعاع ۳۰۰ مترى ایستگاه‌هاى مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتى برای اختصاص ردیف درآمدى جداگانه جهت املاکى که در شعاع ۳۰۰ مترى ایستگاه‌هاى مترو قرار دارند، انجام شود. در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران درآمد حاصل از این زمین‌ها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز مى‌شود.

مدیر فنى و مهندسى شرکت متروى تهران با اشاره به اینکه املاکى که در شعاع ۳۰۰ مترى ایستگاه‌هاى مترو قرار دارند نیاز به ضوابط جداگانه شهرسازى نیز دارند، تاکید کرد: در نتیجه باید ضوابط خاصى برای این نقاط پیشنهاد، تدوین و پس از تهیه، سیر مراحل قانونى در کمیسیون ماده ۵ طى شود.

شیرى در پایان تاکید کرد: بدون شک تحقق موارد مذکور یکى از راه‌هاى بهینه جهت ایجاد درآمد پایدار براى توسعه خطوط مترو در سال‌هاى آتى است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا