۴گام برای ارتقای رضایتمندی شهروندان از میادین میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه یک سازمان برای اینکه بتواند کارکردهای خود را به درستی انجام دهد و از اجرای صحیح آن اطمینان یابد، لازم است برخی اصول را به عنوان اهداف راهبردی خود تعیین کرده و تحقق آنها را با جدیت دنبال کند، گفت: در سازمان مدیریت میادین، تلاش کرده‌ایم تا با تعیین این اهداف و تدوین برنامه‌های لازم برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها، در جهت ارتقای رضایتمندی شهروندان به عنوان هدف نهایی این سازمان حرکت کنیم.

سید سعید راد با تاکید بر اینکه «شفافیت»، یکی از محوری‌ترین این اصول است، افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این اصل محوری را با جدیت دنبال کنیم، چنانچه حتی جلسات مزایده‌ها و مناقصه‌های خود را نیز از آبان ماه سال جاری به صورت آنلاین و به نحوی که عموم شهروندان، امکان مشاهده پخش زنده آن را از طریق سایت سازمان داشته باشند، برگزار می‌کنیم و تا کنون ۷ دوره از مزایده‌های سازمان به صورت برخط و مستقیم، برگزار و پخش شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به «عدالت» به عنوان یک شاخص مهم در جهت جلب رضایت شهروندان و اطمینان از انجام درست کارکردهای یک سازمان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد شاخصه عدالت در چارچوب کارکرد سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، توزیع عادلانه ۲۴۳ میدان و بازارها میوه و تره بار در ۲۲ منطقه شهر تهران و دسترسی آسان و راحت شهروندان به این بازارهاست و البته بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده، در صدد توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات پرجمعیت و فاقد بازار هستیم.
راد به «پاسخگویی» به عنوان دیگر شاخصه مهم رضایتمندی شهروندان، اشاره و تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌های مستمر و منظم بر عملکرد میادین و بازارهای میوه و تره بار، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با رصد روزانه رسانه‌های مختلف و پاسخگویی به پیام‌های مردمی و پیگیری موضوعات مطروحه از سوی مردم، خود را ملزم می‌داند تا پاسخگوی مطالبات شهروندان باشد.
وی با بیان اینکه امروزه «اثربخشی و کارآیی» به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های قابل سنجش برای تعیین درستی یا نادرستی کارکردهای یک سازمان مطرح است، تاکید کرد: رضایتمندی مراجعه‌کنندگان از یک سازمان، ناشی از کارآیی و اثربخشی آن مجموعه است و در این زمینه، علاوه بر اذعان نهادهای نظارتی خارج از مدیریت شهری، آمارهای موجود حاکی از رضایت ۸۱ درصدی شهروندان از قیمت و کیفیت محصولات و رضایت ۹۳ درصدی آنها از برخورد مناسب کارکنان میادین و بازارهای میوه و تره بار با شهروندان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان، صاحبان اصلی شهر هستند، خاطرنشان کرد: بر این باوریم که تلاش برای تحقق این اهداف، می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی شهروندان از خدماتی شود که توسط سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران ارائه می‌شود و البته همه این اصول و گام‌ها، زمانی ارزشمند است که در چارچوب و ذیل قانون‌مندی و قانون‌مداری رخ دهد. از این رو، رعایت قانون را نه یک اصل بلکه یک پیش‌فرض مسلم می‌دانیم.

تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۱:۳۶ کد خبر : 67232

مطالب پیشنهادی

نظر شما

صدای شما