اجتماعی

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مناطق روستایی در ۲۴ استان کشور

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سیدمرتضی بختیاری با تشریح جزئیات تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مناطق هدف برای ارائه خدمات به نیازمندان در قالب این تفاهم‌نامه، روستاهای کمتر توسعه یافته در ۲۴ استان کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات حمایتی، معیشتی، توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ هزار خانوار ساکن در سه هزار روستای کشور در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تعمیر و به‌سازی ۲۳ هزار واحد مسکونی، ۱۸ هزار سرویس بهداشتی و ۱۰ هزار مورد احداث حمام برای مددجویان تحت حمایت از جمله موارد تفاهم‌نامه است، افزود: ارائه ۱۰۰ هزار بسته غذایی با میانگین ۱۰ میلیون ریال به مددجویان و دیگر نیازمندان در این مناطق در نظر گرفته شده است.

بختیاری از ارائه ۸۸ هزار مورد لوازم ضروری زندگی به نیازمندان در قالب تفاهم‌نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های اشتغال حمایتی به ۱۵ هزار نفر در این روستاها از دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد علاوه بر نظارت، مشاوره و پشتیبانی فنی و مهندسی طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط مددجویان، در زمینه کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی روستائیان مشارکت خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: اعتباری معادل ۸۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت، تعمیر و به‌سازی خانه بهداشت، مدرسه و دیگر پروژه های عام‌المنفعه در روستاهای مورد نظر پیش‌بینی شده است.

بختیاری اعتبار مورد نیاز برای اجرای این تفاهم‌نامه را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم کمیته امداد از این رقم ۲۵۰ میلیارد تومان است و این نهاد موظف است خدمات حمایتی، معیشتی، توانمندسازی، و اشتغال‌زایی توافق  شده را به مددجویان و نیازمندان عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا