اقتصادیخبر ویژه

خسارت بیمه‌ای اعتراضات آبان اعلام شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بعد از اصلاح قیمت در آبان‌مان که به افزایش قیمت آن از ۱۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان آزاد انجامید، اعتراضاتی شکل گرفته که در نتیجه آن تعدادی از بانک‌ها، واحدهای تجاری، پمپ بنزین و سایر ساختمان‌ها تخریب و دچار آسیب شدند.
بعد از این جریان رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که در حال بررسی آسیب‌های وارده بوده و از شرکت‌های بیمه خواسته شده به سرعت اطلاعات را جمع‌آوری و مشخص کنند که چه میزان آسیب وارد شده است.
تازه‌ترین اعلام سلیمانی، از این حکایت دارد که طبق برآوردهای انجام شده، حداکثر حدود ۴۰ میلیارد تومان به واحدهای تحت پوشش بیمه خسارت وارد شده است.
به گفته وی، آن دسته از بانک‌ها، ساختمان‌ها و پمپ‌بنزین‌هایی که دارای بیمه حوادث، آتش‌سوزی و آشوب بودند و بیمه داشتند اطلاعات آنها جمع‌آوری شده و در حال برآورد و پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه هستیم.
اما پیش‌تر بیمه مرکزی اعلام کرده بود که در جریان اعتراضات آبان، در کنار ساختمان برخی بانک‌ها، پول‌های داخل آن نیز آتش گرفته یا به سرقت رفته بود که آنها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پرداخت انحام خواهد شد، چراکه در مقابل آشوب و آتش‌سوزی بیمه هستند.
همچنین در مورد خودروهایی که در جریان اخیر آسیب دیدند فقط خودروهایی که در بیمه‌نامه آنها ذکر شده باشد، در این رابطه دریافتی بیمه خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا