خبر ویژهمدیریت شهری

هوشمند سازی کلانشهر تهران نیازمند ایجاد تغییرات در تفکرات شهروندان و مدیران شهری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

“محمد محمددوست” با بیان این مطلب گفت: “هوشمند سازی” کلانشهر تهران یکی از موضوعاتی است که در دوره جدید مدیریت شهری همواره مورد تاکید شهردار محترم تهران بوده و لازم است تمامی فعالیت ها با رویکرد سیستمی صورت گیرد که اجرای کامل این رویکرد می تواند بستر یک شهر کاملا هوشمند را فراهم کند.
وی افزود: هوشمند شدن بدین معنا نیست که ما سخت افزارهای هوشمند شدن را در پایتخت فراهم کنیم بلکه باید تفکر سیستمی را در بین شهروندان و مدیران شهری ایجاد کنیم.
محمددوست افزود: در این مرحله می بایست ضمن فراهم کردن فضای مشارکت پذیری شهروندان، سرمایه ها و تفکرات مردمی را به سمت هوشمند شدن برد.
وی گفت: نباید در فعالیت ها به ویژه در موضوعات فرهنگی اجتماعی به صورت منفعلی عمل کرد زیرا آسیب های جدی به سازمان وارد می کند.
شهردار منطقه چهار گفت: باید زمینه فعالیت گروه های مردمی را در برنامه های فرهنگی اجتماعی منطقه چهار فراهم کرد تا بتوان ضمن مدیریت هزینه ها کیفیت برنامه ها را ارتقاء داد.
محمددوست افزود: مدیریت شهری منطقه باید به دنبال نظارت بر کلیه فعالیت های فرهنگی اجتماعی باشد تا بتوان قلمرو عمومی را توسعه داد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم برنامه ریزی در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه معاونت خدمات شهری افزود: یکی از موضوعاتی که همواره در حوزه خدمات شهری مورد تاکید بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش کارگران و قراردادن تجهیزات مورد نیاز آنان است.
شهردار منطقه چهار تصریح کرد: رسیدگی ویژه به موضوع سدمعبرهای ساختمانی و بازگشایی معابر به خصوص پیاده روها برای تردد عابران پیاده از جمله موضوعات مهمی است که باید در اولویت حوزه خدمات شهری قرار گیرد تا بتوانیم تا پایان سال چهره مطلوبی را در سطح منطقه ایجاد کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تکمیل فاز دوم باغ پرندگان و آماده سازی این پروژه برای بهره برداری افزود: جانمایی و احداث ساختمان اسکان کارگری و کیوسک هوشمند از دیگر اقدامات در حال انجام در فاز دوم باغ پرندگان بوده و در مراحل پایانی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا