خبر ویژهمدیریت شهری

برگزاری جشنواره غذا در سرای محلات منطقه ۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاظم کمالی نسب با اعلام این خبر گفت: اداره سلامت این منطقه با همکاری کانون های سلامت محور و خانه های سلامت اقدام به برگزاری جشنواره غذا نموده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به دلیل تغییرات عادات غذایی مردان است افزود: امروزه در بیشتر خانواده ها مشکل استفاده بی رویه فست فود و ساندویچ می باشد و افراد خانواده در هر فرصتی به دنبال تهیه آن هستند و در سبد غذایی خانواده ها کمتر از غذای سالم و سنتی استفاده می شود و ما سعی کردیم که با نشان دادن این غذاها مردم را دوباره به پخت غذاها و خورشت های قدیمی که عطر و بوی زندگی، سوق می دهد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ ابراز داشت: از آنجا که تعادل تغذیه ای بسیاری از افراد جامعه به هم خورده و روند ابتلا به چاقی افراد در جامعه درحال افزایش است، بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگسازی مردم، سبب بهبود وضعیت تغذیه ای از جمله کاهش مصرف نمک، قند و روغن می شود و در نتیجه کاهش میزان ابتلا به بیماری های غیرواگیر و بالابردن سطح سلامتی افراد جامعه را به دنبال دارد.
کمالی نسب اظهار داشت: آیات و روایات زیادی در دین اسلام وجود دارد که در رابطه با غذای پاکیزه و اثرات آن ها بر روی خلق و خوی انسان است، در این میان برخی از غذاها وجود دارد که تأثیرات مستقیم بر روی خلق و خوی انسان دارد که در خوردن آن ها نیز باید حد اعتدال رعایت شود، مانند گوشت که موجب خوش اخلاقی، اعتماد به نفس و شجاعت شده اما زیاده روی در خوردان آن قساوت قلب را به همراه دارد. حدود ۲۵۰ آیه قرآنی و ده ها روایت از معصومین(ع) بر اهمیت غذا و تغذیه دلالت می کنند.
این جشنواره مورخ ۲۳ آذر ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سرای محله زرگنده به آدرس: خیابان شریعتی ، خیابان ظفر ، خیابان گوی آبادی ، خیابان راجیان ، خیابان دلیری نبش کوچه سرو برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا