خبر ویژهنفت و انرژی

برگزاری نخستین سمینار ERP در صنعت نفت توسط شرکت ایلیا

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 

 

 

 

پریسا رادمهر مدیرعامل شرکت توسعه یکپارچه ایلیا با اعلام این خبر اظهار کرد: در این همایش به چالش های واقعی و متعارف صنعت نفت و راهکارهای آن می پردازیم. در حال حاضر ایران از محدود کشورهای دنیا محسوب می شود که درصنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش آن با سامانه های ERP عجین نشده اند. این در حالیست که در جهان بیش از ۹۰% صنایع نفت و گاز ، در تمام طول زنجیره ارزش خود از استخراج تا توزیع و فروش با ERP مدیریت می شود.
وی با بیان این که باید بپذیریم ما در حوزه سامانه های ERP در ایران از سطح قابل قبول بین المللی بسیار عقب هستیم، افزود: این عقب ماندگی منجر به اتلاف شدید منابع، افزایش بهای تمام شده محصولات و اشکالات جدی در مدیریت زنجیره ارزش صنعت اصلی در کشور ما شده است.
این فعال صنعت نفت با یادآوری این که در حال حاضر، به علت تحریم های ظالمانه آمریکا، تنها سامانه بین المللی ERP که بصورت رسمی در کشور حضور دارد و قادر به ارائه لایسنس اصلی و به نام شرکتها می باشد شرکت فوکاس است، تصریح کرد: شرکت Focus، یک شرکت هندی است که در ۲۵ کشور فعالیت دارد. نمایندگی رسمی و انحصاری Focus در کشور ما را شرکت توسعه یکپارچه ایلیا، با تیمی بسیار مجرب، آموزش دیده و نخبه، به عهده دارد.
وی تصریح کرد: در زمانی که همه شرکت های خارجی ERP حتی در زمان برجام، حاضر به حضور رسمی و پشتیبانی رسمی از محصولات خود در ایران نبودند، شرکت Focus با همکاری خوب، اعزام تیم های متعدد از کارشناسان خود به ایران و آموزش جوانان این مرز و بوم در ایران و هند، توجه و اراده جدی خود را در این همراهی به نمایش گذاشت.
خانم رادمهر افزود: مدیریت شرکت توسعه یکپارچه ایلیا، در زمانی که تنگ ترین محاصره اقتصادی چه از لحاظ انتقال پول، چه از لحاظ همکاری با شرکت های مطرح بین الملی بر کشورمان سایه افکنده، با سرمایه گذاری سنگین و تشکیل تیمی توانمند در صنعتی پیچیده و با قدمت بالا، به قصد ارتقاء این صنعت و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان نخبه این کشور، تاسیس شده است و ما از همان روزهای آغازین با همت و اراده ای مثال زدنی با استفاده از با تجربه ترین مشاوران داخلی و خارجی به آموزش و ارتقاء این گروه سخت کوش در شرکت پرداختیم.
وی ادامه داد: امروز این افتخار را داریم که در دو شرکت پتروشیمی امیرکبیر و پتروشیمی تبریز به استقرار ERP در چهارچوب قراردادهاې فېمابېن مې ‍‍‍پردازیم. بر این اساس، اهمیت توجه به استقرار این سامانه ها، در برهه اقتصادی فعلی که عنایت به بهای تمام شده محصولات، مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف آنها، اهمیتی صد چندان پیدا می نماید، در این سمینار تشریح می شود.
خانم رادمهر در پایان اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همراهی و با تکیه بر فن آوری روز جهانی و سخت کوشی ذاتی فعالان صنعت نفت از گردنه سخت تحریم ها و شرایط کنونی نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.
در ادامه سمینار آقای محمد باقر علی‌خان (Focus ERP EVP.) به بررسی چالش‌های موجود در صنعت نفت و گاز پرداختند و همین‌طور راهکارهایی که شرکت Focus-ERP برای این چالش‌ها اندیشیده است، آقای مهندس شادباش مدیر PMO در شرکت توسعه یکپارچه ایلیا بعنوان مترجم در کنار آقای محمدباقر علی‌خان که یکی از مدیران ارشد شرکت Focus در هند هستند حضور داشتند و تمام صحبت‌های ایشان را بطور کامل و روان توضیح دادند.
و پس از آن سمینار با سخنرانی Rohan Tejura با راهکار Focus 9 و ماژول‌های آن و همچنین مزیت‌ها و ویژگی‌های جدید این راهکار که در سال ۲۰۱۹ اضافه شده است ادامه یافت و در ادامه درباره تکنولوژی جدید کمپانی Focus-ERP بنام Aifa که امکان تشخیص چهره در ERP را فراهم می آورد توسط آقای Mohammed Baqur ارائه گردید.
در بخش بعد جناب آقای دکتر محمدی‌زاده مدیر برنامه ریزی وکنترل تولید و مدیر پروژه ERP در پتروشیمی امیرکبیر (مشتری در حال پیاده سازی Focus ERP) مباحث سخنرانی خود را در ۴ دسته به شرح ذیل دسته‌بندی کردند:
۱٫ بررسی صنعت پتروشیمی و اهمیت آن در بحث اقتصاد و اشتغال کشور که بعنوان یکی از زیربناهای توسعه شناخته می‌شود
۲٫ بررسی CSFهای مفید که سبب تسهیل در روند پروژه خواهد شد که تمامی آن‌ها بر مبنای منابع تولید و تجربیات بزرگان این صنعت هستند
۳٫ بررسی موانع و گلوگاه‌های پروژه از منظر تیم کارفرما
۴٫ موفقیت‌های بدست آمده در طول پروژه
آخرین بخش سخنرانی توسط جناب آقای مهندس عسگری مدیر فنی شرکت توسعه یکپارچه ایلیا و قائم‌مقام مدیر پروژه پیاده‌سازی راهکار ERP در پتروشیمی امیرکبیر انجام شد. وی به تفصیل متدولوژی ایلیا را که شامل ۷ فاز اجرایی می‌باشد، ارائه داد و گفت: این متدولوژی برگرفته از متدولوژی Focus ERP و متناسب با سازمان‌های ایرانی تدوین‌شده است.
آخرین بخش سمینار، پنل پرسش و پاسخ با حضور آقایان Rohan Tejura و Mohammed Baqur Ali khan از شرکت Focus و آقایان بزرگمهری، عسگری و شادباش از شرکت ایلیا جهت پاسخگویی به سؤالات مدعوین برگزار شد که این پنل بمدت ۴۵ دقیقه بطول انجامید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت توسعه یکپارچه ایلیا مراجعه فرمایید:

توسعه یکپارچه ایلیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا