اقتصادیخبر ویژه

ایجاد اشتغال با پیشرفت دیجیتالی ممکن است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روز گذشته، محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، در ادامه سفر به استان هرمزگان، در نشستی با حضور شرکت های استارت آپی و دانش بنیان این استان، سکوی تجارت الکترونیک پست را تشریح کرد.

قادری در این نشست اظهار داشت: شرکت های استارت آپی که با رویکرد ارایه خدمات در بستر اینترنت شکل  گرفته اند، مورد حمایت شرکت ملی پست هستند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب پست استان هرمزگان با شرکتهای مذکور گفت: این استان در چارچوب قوانین و مقررات، بخشی از فضای فیزیکی و فضای موجود تبلیغاتی و اطلاع رسانی را در اختیار این شرکت ها قرار می دهد و در سایر زمینه ها از جمله حمل و جابجایی محصولات نیز همکاری خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره با استقبال از توسعه همکاری ها با کسب و کارهای نوپا تصریح کرد: ظرفیت های پست در زمینه حمل و جابجایی بسته و کالا در پهنه گسترده جغرافیایی کشور وجود دارد که دراختیار شرکتهای استارت آپی نیز قرار می گیرد.

وی افزود: در دنیا شرکت های پست را به عنوان پرکننده خلا فضای مجازی و فیزیکی می‌شناسند، به این معنا که هر آنچه در فضای مجازی رخ می‌دهد که نیازی به یک جابجایی در فضای فیزیکی دارد، بر عهده پست است و به همین دلیل برنامه راهبردی شرکت ملی پست را مورد بازنگری قرار دادیم و آن را تغییر دادیم تا از یک اپراتور برتر پستی به یک سکوی تجارت الکترونیک تغییر پیدا کند.

قادری اضافه کرد: شرکت ملی پست دیگر فقط یک شرکت لجستیکی ساده نیست و حالا تبدیل به یک زنجیره کامل تجارت الکترونیک شده و قصد گسترش این زنجیره را دارد و پلتفرمی است که چه برای فعالان تجارت الکترونیک و چه برای کسب و کارها و مردم در هر مقیاسی، یک تعامل راحت و ساده و کاربردی را خلق می کند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در پایان افزود: از بازاریابی گرفته تا فروش اینترنتی و سرویس‌های پرداخت می‌توانند در این سکوی تجارت الکترونیک رخ بدهند و شرکت ملی پست تصمیم ندارد مسئولیت توسعه صفر تا صد این سکو را بر عهده بگیرد، بلکه قصد دارد که این توسعه را با شرکت‌های خصوصی و دولتی انجام دهد و صرفا از برخی مزیت‌های بی‌نظیر پست مانند ناوگان و سرویس Tracking فوق‌العاده‌مان برای توسعه سکوی تجارت الکترونیک استفاده می‌کنیم.

در ادامه این دیدار، حاضرین نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا