خبر ویژهمدیریت شهری

تازه ترین پروژه ها و برنامه های هوشمندسازی پایتخت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فرجود در ابتدای این نشست در خصوص برنامه تهران هوشمند و ترسیم نقشه راه تهران هوشمند گفت: برنامه تهران هوشمند برنامه اصلی شهر تهران برای حرکت به سمت شهری هوشمند است. ما در سال ۹۷ بیشتر بر روی برنامه‌ریزی، زیرساخت و پایلوت‌ها متمرکز بودیم. سال ۹۸ در واقع سال اولی است که برنامه تهران هوشمند وارد فاز اجرایی شده است. ما برای به انجام رساندن پروژه‌های هوشمندسازی به چالش‌ها و نیازهای شهر تهران توجه کرده و نقشه راه را بر اساس آن ترسیم کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص همایش و هفته تهران هوشمند افزود: همایش و نمایشگاه تهران هوشمند به اعتقاد من جدی‌ترین محمل تبادل تجارب و به‌روز شدن دانش در حوزه هوشمندی و محلی برای حضور همه بازیگران این حوزه از همه کلانشهرها و بخش خصوصی و دولتی و بین‌المللی است. هدف در این همایش این نیست که فقط سازمان فاوا ارائه عملکرد کند. بلکه قرار است همه مدیران شهری و سایر بخش‌های مرتبط با شهر، تجربیات و دانش خود را به اشتراک بگذارند و موجب هم افزایی شود.
او در ادامه به رویدادهای هفته تهران هوشمند اشاره کرد و گفت: چهارمین رویداد از سلسله رویدادهای «تهران نوآور» با موضوع «شهر نوآور و توسعه کسب و کارهای فناورانه بر پایه داده» در «هفته تهران هوشمند» در روز سه شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۳۹۸ با همکاری فن بازار ملی ایران در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار می‌شود.
فرجود در ادامه به رویدادهای هفته تهران هوشمند که از فردا آغاز می‌شود همچون برپایی گذر نوآوری در پلازای هفت تیر، برگزاری سومین چالش نوآوری، افتتاح مراکز نوآوری، تور رایگان موزه نقشه و رصدخانه شهری تهران اشاره کرد و در خصوص دو روز برگزاری همایش گفت: شعار امسال همایش «شهر داده محور» است و شامل برنامه‌های متنوعی مانند نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های ارائه محصول، نمایشگاهی با حضور ۵۰ استارتاپ، کافه سرمایه و نشست کلانشهرهای کشور است. همچنین برای نخستین بار کنفرانس تهران هوشمند برای افزودن به بار علمی همایش با همکاری دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود. فن بازار ملی نیز برای اولین بار و با هدف اتصال عرضه و تقاضا در حوزه شهر هوشمند برپا خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با بیان اینکه سرویس‌های جدیدی به سامانه «تهران من» اضافه شده، گفت: در کارتابل شهروندی مرتبط با شهرسازی، هر فردی که پرونده‌ای در حوزه شهرسازی داشته باشد می‌تواند به کارتابل خود مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کند. همچنین ما سامانه ۱۳۷ را ارتقا داده‌ایم و از این پس شهروندان می‌توانند علاوه بر تماس تلفنی با قابلیت ارسال عکس، فیلم و مکان به مسئولان، مشکلات خود را ثبت کنند.
او در خصوص سرویس‌های دیگر تهران من گفت: هم اکنون امکان شارژ کارت بلیت‌ها به صورت آنلاین فراهم شده است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از طریق این سامانه اقدام به شارژ کارت بلیت خود کنند.
فرجود همچنین درباره پارک حاشیه‌ای هوشمند افزود: پارک حاشیه‌ای هوشمند را در منطقه ۲ راه اندازی کرده‌ایم و اکنون ۱۲ هزار متر زیر پوشش این سرویس جدید است و در فاز بعدی، طرح پارک حاشیه‌ای در منطقه مرکزی تهران اجرا خواهد شد.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با تأکید بر توسعه نواحی نوآوری گفت: در فاز اول چند منطقه برای این کار انتخاب شده‌اند که تمرکز طرح‌های هوشمند در آنجا باشد، اما در حال حاضر تلاش ما بر این است که مراکز نوآوری را در تمام مناطق تهران توسعه دهیم.
او سپس در خصوص تفاهمات انجام شده با معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: بعد از همایش پارسال تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات منعقد شد که هر دو تفاهم‌نامه بسیار به ما کمک کرده و توانسته‌ایم در توسعه مراکز نوآوری همکاری‌های مشترک داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درخصوص رفع مشکل ترافیک با حرکت به سمت هوشمندی گفت: در حوزه ترافیک ما با یک موضوع چند وجهی مواجه هستیم. این موضوع صرفاً با یک برنامه و یک طرح به سرانجام نمی‌رسد. ترافیک را می‌شود با برنامه‌های هوشمند حل کرد اما در ابتدا باید به سمتی گام برداریم که میزان سفرهای مردم کاهش پیدا کند.

98-09-11_NeshasteKhabari_017 98-09-11_NeshasteKhabari_026 98-09-11_NeshasteKhabari_028 98-09-11_NeshasteKhabari_036
98-09-11_NeshasteKhabari_057 98-09-11_NeshasteKhabari_119 98-09-11_NeshasteKhabari_151 98-09-11_NeshasteKhabari_156
98-09-11_NeshasteKhabari_214 98-09-11_NeshasteKhabari_235 98-09-11_NeshasteKhabari_237 98-09-11_NeshasteKhabari_238
98-09-11_NeshasteKhabari_258 98-09-11_NeshasteKhabari_274

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا