خبر ویژهمدیریت شهری

آیین تجلیل از گشتاسب شهیدی آملی، هنرمند خودآموخته درمنطقه ۱۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در ابتدای مراسم محمدجواد حق‌ شناس ضمن تقدیر از گشتاسب شهیدی آملی هنرمند خودآموخته که با ۸۲ سال سن هنوز دست از فعالیت هنری برنداشته، گفت: استاد شهیدی آملی، هم خوب دید، هم خوب اندیشید و هم خوب اجرا کرد. این هنرمند با صبوری، رنج، ریاضت و استمراری که داشت هیچ وقت مایوس نشد و توانست به اینجا برسد. من به شهردار منطقه ۱۳ پیشنهاد دادم که فرصت خوبی است تا در کنار تجلیل از این هنرمند آثار ایشان را در یک گالری به نمایش بگذاریم تا هم دانشجویان از این آثار بهره‌مند شوند و همچنین در رسانه‌ها دیده شود.
حق شناس افزود: من مطمئنم با هنر و همتی که استاد دارد و تلاشی که دوستان در شهرداری تهران انجام می‌دهند، مسیر برای موفقیت‌های بیشتر و دیده شدن این هنرمند باز می‌شود.
در ادامه مراسم مرتضی رحمان‌زاده ضمن خیرمقدم گفت: من با استادشهیدی آملی در یک سفر آشنا شدم. من استاد را در پلور در شهر آمل و در حال نقاشی کشیدن دیدم. ایشان داشتند کوه دماوند را نقاشی می‌کردند. با هم چندکلامی صحبت کردیم و بعد استاد من را به یک مغازه‌ای برد. داخل این مغازه تصویری از عزت‌الله انتظامی دیدم که واقعا من را مجذوب خود کرد. بعد استاد به من گفتند در تهران ۱۰برابر چیزی که اینجا می‌بینید، اثر دارم. خلاصه بعد از آن سفر من پیگیر شدم و بعد گزارش این اتفاق‌ها را به آقای حق‌شناس دادم که به لطف ایشان این برنامه برگزار شد.
وی افزود: امیدوارم طول عمر استاد شهیدی آملی دراز و پر برکت باشد و ما هم بتوانیم کمک کنیم تا مردم و دانشجویان از وجود این چنین هنرمندان خودآموخته‌ای با خبر و از وجود آن‌ها بهره‌مند شوند.
رییس سازمان فرهنگی هنری در آیین تجلیل از هنرمند خودآموخته منطقه ۱۳، گفت: راه ماندگاری اتصال ما با وجودهای آسمانی است؛پس اگر می‌خواهیم ماندگار شویم باید وجودمان را با ماندگارهایی که خدا برای ما به وجود آورده است، گره بزنیم.
حجت‌الاسلام میثم امرودی، رییس سازمان فرهنگی هنری با تبریک هفته بسیج گفت: باید یاد ی کنیم از شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که هنرنمایی بزرگ خود را به نمایش گذاشتند. در این جلسه من سعی کردم تا خوب ببینیم و ازدوستان یاد بگیریم که راه ماندگاری چیست؟ آقای رحمان‌زاده شما امروز یاد دادید که با محله‌های خود عجین شویم. زیرا هنرمندان و علمای بزرگی در همین محله‌ها و زیر زمین‌ها هستند، فقط کافی است که خوب ببنیم.
وی افزود: اتصال ما با وجود‌های آسمانی راه ماندگاری است. حافظ به خاطر شعرهایش نبود که ماندگار شد، حافظ به خاطر عجین شدن با بزرگ‌ترین و ماندگارترین وجود یعنی قرآن کریم بود که ماندگار شد. پس اگر می‌خواهیم ماندگار شویم باید وجودمان را با ماندگارهایی که خدا برای ما به وجود آورده است، گره بزنیم.
امرودی در ادامه بیان کرد: ریاضت کشیدن، صبرکردن، مایوس نشدن برای رسیدن به هدف لازم است و طبیعت دنیا همیشه همین بوده است. درود خدا بر شما آقای شهیدی که در این مسیر نا امید نشدید و برای ماندگاری دل خود را با وجودهای ماندگار گره زدید.
در پایان مراسم از از گشتاسب شهیدی آملی، هنرمند خودآموخته منطقه۱۳ تجلیل شد. همچنین نمایشگاه آثار این هنرمند در نگارخانه شرق افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا