خبر ویژهمدیریت شهری

راه‌ اندازی کتابخانه «همسایگی»/تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب تا سقف ۱۲۰ هزار تومان

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ابوالفضل رفیع  در تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و هفته وحدت گفت: بیست و هفتیمن دوره هفته کتاب که مقارن با هفته وحدت است از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «حال خوش خواندن، حال خوش شهر» در سراسر شهر تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه ها در سطح شهر و مناطق ۲۲ گانه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود، افزود: در این هفته برنامه های متنوع و مخاطب محور برای کمک به توسعه و رشد کمی و کیفی مطالعه شهروندان و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ایجاد انگیزه و تشویق شهروندان به مطالعه برگزار می شود. همچنین تقویت و حمایت از تشکل های فعال در حوزه کتابخوانی و ایجاد فضاهای مناسب برای اجرای برنامه های خلاقانه در راستای تقویت کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در طرح تخفیف کتاب به شهروندان خبر داد و گفت: با حمایت شهرداری تهران، شهروندان می توانند در طول هفته کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی تا سقف ۱۲۰ هزار تومان کتاب خریداری کنند.

رفیع راه اندازی کتابخانه «همسایگی» را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: در برج های مسکونی که بیش از ۴۰ واحد دارند، قفسه بندی انجام شده و در هر برج حدود ۲۰۰ عنوان کتاب تهیه می شود. این کتابخانه ها از طریق سرای محله مدیریت می شوند.

وی تصریح کرد: در ۳۰ آبان اهالی فرهنگ و هنر در برنامه کتابگردی با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهرداری از کتابفروشی‌های سطح شهر تهران بازدید می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این هفته کتابخانه های ۲۲ سرای محله تجهیز می شود، تصریح کرد: کتابخانه ها نیازسنجی شده و بنابر نیاز در این هفته تجهیز می شوند.

وی در ادامه از تجهیز کتابخانه ۲۰ سرای محله به کتاب‌های بریل برای بهره‌برداری نابینایان خبر داد.

رفیع همچنین با بیان اینکه با طرح «کتاب برای همه» شهروندان امکان تعویض کتاب را پیدا می کنند، عنوان کرد: در این طرح مبادله کتاب انجام می شود. شهروندان می توانند کتاب هایی را که لازم ندارند، ارائه دهند و کتاب های جدید دریافت کنند. این طرح با همکاری سازمان فرهنگی هنری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اداره کل آموزش های شهروندی و شرکت بهره برداری مترو در ۱۰ ایستگاه مترو، ۲۲ میدان پرتردد شهر و ۱۰ فرهنگسرا انجام می شود.

وی بیان کرد: کتابگردی شهرداران و مدیران مناطق، شب نشینی با اهالی فرهنگ با حضور نویسندگان مطرح به منظور گفت و گو در حوزه کتاب و جشنواره تقدیر از مروجین حوزه کتاب و کتابخوانی در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: با همکاری دانشگاه تهران دو روز برنامه کتابخوانی «فرهیختگان» برگزار می شود. در این برنامه در جمع دانشجویان با حضور اساتید و هنرمندان شاخص کتابخوانی انجام می شود.

رفیع با اشاره به اینکه در ساختمان های تابعه شهرداری، سراهای محله و فضاهای عمومی و فرهنگی شهر نمایشگاه کتاب برگزار می شود، افزود: پرفورمنس «حال خوش شهر» با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه با ۲۵۴ اجرا در قالب ۳ طرح فرهنگی در ۲۴ نقطه پر تردد شهر اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا