اجتماعیخبر ویژه

ساعت اتمام طرح کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال باید کاهش یابد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سردار حسین رحیمی در پاسخ به پرسشی در مورد ایرادات پلیس به طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت گفت: ما این موارد را با نامه‌ای به شهردار تهران ارسال و پیشنهادات و نکات خود را مطرح کرده ایم به عنوان مثال معتقدیم که در نیمه دوم سال ساعت پایان طرح باید از ساعت ۱۹ کاهش پیدا کند چرا که در شرایط فعلی سبب افزایش بار ترافیک به ویژه در لایه بیرونی محدوده طرح می‌شود.

وی که در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ و ملاقات مردمی صحبت می کرد، این را هم گفت که این ششمین ملاقات چهره به چهره ما با مردم تهران در سال جاری است که در همین محل و نقاط دیگر از جمله مساجد برگزار شده بود.

سردار رحیمی با بیان اینکه امروز به درخواست ها و سوالات بیش از ۴۳۰ نفر از شهروندان رسیدگی و به پلیس های تخصصی ارجاع شد گفت: موارد مربوط به پلیس راهور، پلیس اماکن و پلیس امنیت جزو بیشترین موضوعاتی بود که مردم به خاطر آن به این مرکز مراجعه کرده بودند.

رحیمی همچنین درباره‌ی مباحث مطرح شده درباره آلودگی هوای پایتخت و مساله ترافیک اظهار کرد:‌ واقعیت این است که لازم است برای کنترل ترافیک هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم. برخورد با خودروهای دودزا با جدیت از سوی پلیس ادامه دارد اما توپ را در زمین هم انداختن مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

وی با بیان این که بخشی از ترافیک در تهران به حجم و تعداد خودروها باز می‌گردد، اظهار کرد: آنچه که مربوط به پلیس است این است که ماموران ما در کمترین زمان ممکن در صحنه تصادفات حاضر شوند و تقریبا جایی را نمی‌توان یافت که ترافیک سنگین در پی عدم حضور پلیس  در صحنه تصادفی ایجاد شده باشد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر این که راه حل مشکل ترافیک و کاهش آن هم‌افزایی است، تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای ترافیک شهر تهران مسائل و نکاتی مطرح شد. متاسفانه در مورد رسیدگی به وضعیت ترافیک کمتر همدلی و تحرکی وجود دارد و بیشتر در جلسات بحث‌های تکراری  مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاههای مذکور باید برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا با جدیت اقدام کنند، گفت: جلسات سمبلیک و تکراری و حرف‌های انتزاعی باید به جلسات و سخنان کارشناسی بدل شود و دستگاه‌های بگویند که چه اقدامی برای کاهش آلودگی هوا انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با طرح این پرسش از مسئولان که برای بهبود وضعیت ترافیک و آلودگی هوا در سالهای اخیر چه کار کردید، گفت: غیر از این بوده که در هنگام آلودگی هوا منتظر باد و باران هستیم؟

رحیمی با بیان اینکه دیگر دستگاه‌ها باید ابزار و شرایطی را فراهم کنند که پلیس بتواند از آن بهره برداری کند، گفت: پلیس درباره‌ این موضوع بودجه‌ای ندارد اما ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم که در تمام صحنه‌ها حاضر شویم.

رئیس پلیس پایتخت درباره‌ ترافیک سنگین اطراف نمایشگاه بین‌المللی در شب گذشته اظهار کرد: دیشب وضعیت ناهنجاری را دراین محدوده دیدم و خودم هم در ترافیک مانده بودم. آثار ترافیک در یک نقطه در بسیاری از معابر شهر تهران خود را نشان می‌دهد اما ما چند بار باید به مسئولان نمایشگاه بگوییم که نمایشگاه‌های پرمخاطب را در زمان‌های متفاوت برگزار کنند چرا که ترافیک نمایشگاه بین‌المللی بر کل ترافیک در تهران تاثیر می‌گذارد اما متاسفانه به  حرف‌های پلیس گوش نمی‌کنند.

رحیمی تاکید کرد:‌از مسئولان قضایی می‌خواهیم که به مساله ترافیک ورود و دستگاه‌های کم کار در این حوزه را مواخذه کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلت سواران در پایتخت از سه شنبه هفته گذشته گفت: دستگاه‌های مسئول چه کمکی در این زمینه به ما کردند؟ ما به عنوان پلیس که وظیفه داریم ترافیک را مدیریت کنیم، آمادگی داریم که در این زمینه اقدام کنیم حتی با مسئولان همکاری هم کردیم و گفتند محدوده طرح ترافیک را تغییر دهیم که انجام شد اما مسئولان چه کمکی به ما کردند؟

وی با بیان این که ترافیک عصرگاهی برای اعصاب و روان مردم مشکل ایجاد کرده است، گفت: معتقدم که مساله ترافیک نیازمند یک طرح و نقشه راه جدید است. ما باید به حمل و نقل عمومی توجه کنیم. بحث سرویس ادارات و احیای آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

رحیمی با تاکید بر این که مساله ترافیک تهران راه حل دارد، گفت: باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول پای کار بیایند. تعداد تاکسی و اتوبوس در ساعات اوج ترافیک کم است. حدود دو تا سه هفته است که ترافیک در تهران سنگین شده و پلیس هم پای کار است اما باید بسترها برای کار نیز از سوی دستگاههای مربوطه حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا