خبر ویژهمدیریت شهری

مسجد جامعی: تربیت مدنی دانش آموزان برای اداره بهتر شهر، با احیای طرح شهردار مدرسه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

احمد مسجدجامعی با تاکید بر اهمیت طرح شهردار مدرسه اظهار کرد: این طرح از سال‌ها پیش در حال اجراست، اما همواره مدیران شهری با توجه به خط مشی خود، تفاسیر مختلفی از آن داشته و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کردند. اکنون اما شاهد تلاشی مشترک برای انجام فعالیت‌هایی از قبیل همکاری با شورایاری‌ها بوده و به دنبال این هستیم که اداره شهر را به خود مردم واگذار و نقش شهرداری را کمرنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فعلی شهر را می‌توان به کمک طرح‌هایی همچون طرح شهردار مدرسه حل کرد، گفت: اموری مثل رسیدگی به محیط زیست، تفکیک زباله، اهمیت دادن به فضای سبز، پاکیزه نگاه داشتن شهر و … از مواردی هستند که می‌توان در قالب طرح شهردار مدرسه نهادینه کرد و عمق بخشید.

مسجدجامعی با بیان اینکه بخش زیادی از زمان اعضای شورای شهر تهران به اموری مانند ساخت و ساز اختصاص یافته است، عنوان کرد: اگرچه این مسائل حائزاهمیت هستند، در کنار آن ها مسائلی مثل شهردار مدرسه نیز مهم هستند و به تربیت اجتماعی و قواعد زندگی جمعی بازمی‌گردند.

وی با تاکید بر لزوم انسجام بخشیدن به اجرای طرح شهردار مدرسه، خاطرنشان کرد: درصورتی که شهرداری گزارشی از روند اجرای این طرح به شورا ارائه کند، هم شهرداری و هم شورای شهر به اجرای این طرح مقید خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا