اقتصادیخبر ویژه

بررسی لایحه تشکیل صندوق حوادث طبیعی هفته آینده در صحن علنی مجلس

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

غلامرضا سلیمانی  در حاشیه مراسم به صدا درآوردن زنگ بیمه در مدارس گفت: شورای نگهبان پیش از این چندین اشکال به لایحه تشکیل صندوق حوادث طبیعی وارد کرده بود که ما هفته گذشته و در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور نماینده این شورا، اشکالات وارد شده را بررسی و به جمع بندی رسیدیم.
وی افزود: خوشبختانه در جلسه هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس نظر شورای نگهبان، مجلس و بیمه مرکزی درباره لایحه تشکیل صندوق حوادث طبیعی تامین شد و فکر می‌کنم این لایحه هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.
سلیمانی ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه تشکیل صندوق حوادث طبیعی در صحن علنی مجلس، فعالیت این صندوق از ابتدای سال ۹۹ در کشور آغاز شود. رییس کل بیمه مرکزی درباره جزئیات حق بیمه دریافتی از شهروندان و سهم دولت در آن که یکی از اشکالات شورای نگهبان بود، نیز گفت: براساس این لایحه مبلغ ۶۰ هزار تومان سالیانه از طرف دولت و ۶۰ هزار تومان دیگر از سوی صاحب ملک یا واحد مسکونی و به شکل ۵۰-۵۰ پرداخت می‌شود.
سلیمانی تصریح کرد: بیمه حوادث طبیعی بیمه‌ای اجباری است و تمام واحدهای مسکونی کشور باید برابر حوادث طبیعی از قبیل زلزله و سیل بیمه باشند. وی توضیح داد: سهم دولت از حق بیمه پرداختی لایحه حوادث طبیعی از طریق لایحه بودجه سالیانه مشخص خواهد شد و سهم صاحبان واحدهای مسکونی نیز ماهیانه از طریق قبض آب و برق دریافت می‌شود.
رییس شورای عالی بیمه در خصوص افزایش حق بیمه حوادث طبیعی و نحوه محاسبه آن نیز گفت: افزایش حق بیمه هر ساله با توجه به میزان تعهدی که بیمه‌گر در قبال حوادث طبیعی برعهده می‌گیرد، تعیین می‌شود و با تصویب دولت و مجلس نیز سهم دولت و صاحب ملک در این رابطه مشخص خواهد شد.
وی در خصوص زلزله روز جمعه در استان آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: بیشتر واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده در این زلزله فاقد بیمه‌نامه بوده‌اند. وی در خصوص آمار آسیب دیدگانی که دارای بیمه‌نامه‌های دانش‌آموزی، عمر یا مرهونه بانکی بوده‌اند نیز افزود: روز جمعه و بعد از زلزله بلافاصله تیم‌هایی را به محل زلزله اعزام کردیم و آمارهای این موضوعات نیز بعد از مشخص شدن، اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا