اقتصادیبانک و بیمهخبر ویژه

همکاری بانک صنعت ومعدن ودانشگاه امیرکبیر درحمایت ازکسب وکار نوپا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این تفاهم نامه روز هجدهم آبان ماه جاری به منظور تامین مالی طرح های مربوط به کسب و کارهای نوپا، استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط میان بخش صنعت و مراکز تحقیقاتی کشور بین حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن و سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در محل این دانشگاه منعقد شد.

حسین مهری در مراسمی که به همین منظور برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ماه ربیع الاول اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی بیشترین نزدیکی را با دانشگاه دارد و رسالت اجتماعی این بانک ایجاب می کند که از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا حمایت کند .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح هایی که به بانک پیشنهاد می‌شود در حوزه معدنی و صنعتی است، دانشگاه امیرکبیر می‌تواند در خصوص انتقال دانش لازم و به روز رسانی اطلاعات کارشناسان این بانک تاثیر به سزایی داشته باشد.

مهری افزود: در حوزه استارتاپ‌ها که محور این تفاهم نامه است، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است تا تسهیلات لازم به شرکت‌هایی که توسط دانشگاه امیرکبیر معرفی می شوند، پرداخت شود. البته در موضوع تجهیز آزمایشگاه نیز مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

احمد معتمدی درمراسم یاد شده درباره اهداف این تفاهم نامه گفت: ضرورت دارد تفکر علمی و تئوریک با نیازهای بازار و تجارت تلفیق شود و دانشگاه امیر کبیر تلاش کرده است تا در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، ارتباط خوبی با بانک‌ها برقرار کند به خصوص بانک صنعت و معدن که حامی طرح‌های صنعتی است.

وی گفت:‌ پیش از این نیز، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه امیرکبیر و بانک صنعت و معدن منعقد شده بود و در جشنواره فناوری، شرکت های نوپا و دانش بنیان شناسایی شده و مقرر شد این بانک از نهادهای فن آور و نوآور حمایت کند تا این شرکت‌ها به مرحله تولید برسند .

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه از مرز ۲۰۰ شرکت عبور کرده است افزود: برای اجرای فاینانس تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی نیاز به یک بانک داخلی بود تا از اعتبارت خارجی استفاده کنیم که خوشبختانه بانک صنعت و معدن همکاری خوبی دراین باره دارد.

احمد معتمدی همکاری میان بانک صنعت و معدن و داشگاه امیرکبیر را مثبت و ثمر بخش توصیف کرد و بیان داشت : آموزش نیروهای بانک توسط دانشگاه امیرکبیر طبق تفاهم نامه از دیگر محورهای این همکاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا