خبر ویژهنفت و انرژی

“نفت” خیال افزایش قیمت ندارد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بهای معاملات آتی نفت آمریکا در نیویورک و نفت برنت در لندن پس از کاهش در دو روز گذشته، تغییر چندانی نداشتند.

طبق نظرسنجی بلومبرگ در آستانه انتشار آمار دولتی، پیش بینی شده است ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ اکتبر برای ششمین هفته متوالی افزایش پیدا کرده است که طولانی‌ترین روند رشد در حدود یک سال گذشته خواهد بود. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و چین از پیشرفت مذاکرات تجاری خبر دادند و اندکی بارقه امید برای تقاضای جهانی برای نفت ایجاد کردند.

نفت تحت تاثیر مناقشه میان واشنگتن و پکن که به تقاضا آسیب زده و رشد ذخایر نفت آمریکا که به بالای میانگین پنج ساله رسیده‌اند، از اوج خود در آوریل عقب نشینی کرده است. طبق گزارش بلومبرگ اکونومیکس جنگ تجاری عامل حدود ۷۰ درصد از کاهش قیمت‌ها بوده در حالی که عرضه فراوان نیز در روند افت قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است و این روند در سال میلادی آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته جان دریسکول، استراتژیست ارشد در شرکت “جی تی دی انرژی سرویس”، بازار نفت در بازه قیمت محدودی مانده است و با موانع اقتصادکلان، عوامل بنیادین ضعیف‌تر و نرخ حمل بالاتر نفتکش‌ها روبروست.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر چهار سنت افزایش یافت و به ۵۳ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات تحویل دسامبر با دو سنت کاهش، ۵۳ دلار و ۴۹ سنت بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر با دو سنت کاهش، به ۵۸ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید و به کاهش ۰.۸ درصدی معاملات روز دوشنبه افزود. نفت برنت با پنج دلار و ۴۵ سنت اختلاف قیمت با وست تگزاس اینترمدیت معامله می‌شود.

یازده تحلیلگر در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کردند آمار رسمی نشان دهد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ اکتبر به میزان سه میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است که در صورت تایید شدن، طولانی‌ترین روند افزایش از نوامبر گذشته خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ ابرازامیدواری کرد در نشست شیلی که ماه آینده برگزار خواهد شد، یک توافق تجاری با چین امضا شود در حالی این که رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه با همتایان چینی خود گفت و گو خواهند کرد. سیاستگذاران در چین در بحبوجه آماری که نشان داد نرخ رشد اقتصادی به پایین‌ترین حد در حدود سه دهه اخیر رسیده است، برای دو دیدار مهم در هفته‌های آینده آماده می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا