خبر ویژهورزشی

آمارهای جالب تراکتور و سپاهان پس از ۷ هفته/ رکورد حسینی در خطر شکستن!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم سپاهان که در دیدار هفته هفتم خود مقابل گل‌گهر سیرجان موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر پیروز از میدان خارج شود و سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند، بهترین شرایط ممکن را در بین تیم‌های دیگر لیگ برتر دارد. سپاهان با ۱۷ امتیاز در رتبه اول جدول قرار دارد که حاصل ۵ پیروزی و دو تساوی با ۱۰ گل زده است. سپاهان هم‌چنین با احتساب جام حذفی ۱۳ گل تا این‌جای کار زده است.

علی قربانی با سه گل زده موفق‌ترین بازیکن سپاهان در امر گلزنی است و کی‌روش استنلی و محمد محبی با دو گل و سجاد شهباززاده، مرتضی منصوری، مهدی کیانی، ولادیمر کومان و گیورگی گولسیانی هر کدام با یک گل، سیزده گلزن سپاهان را تشکیل می‌دهند. یک گل هم به صورت گل به خودی در بازی برابر شاهین بوشهر به ثمر رسیده است.

تیم تراکتور نیز که در بازی این هفته خود موفق شد نساجی مازندران را در قائمشهر با ۴ گل، گل‌باران کند همانند سپاهان ۵ برد و ۲ تساوی کسب کرده و به دلیل گل‌های زده کم‌تر در رتبه دوم جدول قرار دارد.

تراکتور با احتساب مسابقات جام حذفی که برابر پاس همدان صف‌آرایی کرد ۱۰ گل زده است و از این لحاظ با تیم سپاهان ۳ گل اختلاف دارد.

احسان حاجی صفی و ساسان انصاری با دو گل بهترین گلزنان تراکتور تا این‌جای کار هستند و اشکان دژاگه، محمدرضا آزادی، کوین فورچونه، ویلیام میمبلا و یوگیا سوگیتا هر کدام با یک گل،‌ ۱۰ گلزن تراکتور را تشکیل داده‌اند. یک گل هم به صورت گل به خودی در بازی گل‌گهر سیرجان به ثمر رسیده است.

نکته قابل توجه در آمار این دو تیم بالای جدول،‌ گل‌های خورده سپاهان و تراکتور است که تا هفته هفتم رقابت‌ها هیچ گلی دریافت نکرده‌اند. رشید مظاهری و پیام نیازمند تا اینجای کار توانسته‌اند دروازه خود را بسته نگه دارند و خود را به رکوردهای کلین شیت در فوتبال ایران نزدیک کنند.

رشید مظاهری ۶۳۰ دقیقه است که دروازه‌اش باز نشده است و پیام نیازمند هم ۷۰۰ دقیقه است دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. علت این که نیازمند رکورد بالاتری از مظاهری دارد،‌ حضور نیازمند در بازی یک شانزدهم جام حذفی بود. در بازی تراکتور در جام حذفی محمدرضا اخباری در درون دروازه‌ بود که تنها گل خورده تراکتور در این بازی جام حذفی به ثمر رسیده است. سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال با ۸۷۱ دقیقه رکورددار فعلی کلین شیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا