خبر ویژهخودرو

اعلام زمان بازنشستگی پراید/ رئیس بانک مرکزی خودش پاسخگو باشد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رضا رحمانی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی درباره زمان توقف تولید خودروی پراید، اظهار کرد: سه مدل پراید داریم که انشالله یک مدل آن دی ماه امسال و دو مدل دیگر نیز اردیبهشت و تیر سال آینده از رده تولید خارج خواهند شد.

وی درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل خواندن صنعت خودروسازی، تصریح کرد: خود رئیس بانک مرکزی مسأله فشل بودن خودروسازی را مطرح کرده و خودش هم باید پاسخگو باشد.

رحمانی ادامه داد: امسال یکی از برنامه‌های محوری ما، بحث ساخت داخل است که در این رابطه، در رشته‌های مختلف صنعتی ما یک برنامه کلان داریم تا ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل کنیم.

وی افزود: در این مسیر خوشبختانه ۶۰ میلیون یورو تفاهمنامه امضا شد که درواقع اعلام و شروع یک حرکت جدی در راستای حمایت از ساخت داخل است و دوستان ما در وزارت نفت، پتروشیمی‌ها، بخش خصوصی پتروشیمی و انجمن‌های مربوطه در این زمینه با ما همکاری کردند. این نهضت تا زمانی که به اعداد مدنظر تفاهمنامه برسیم ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اولین اثر این تفاهمنامه این است که واحدهای ما فعال می‌شوند، یعنی آذرآب که متاسفانه مشکل عمده آن زیر ظرفیت کار کردن بود. با امضای این تفاهم‌نامه معادل ۲۰ میلیون یورو تسهیلات برای آذرآب اختصاص یافته است و ظرفیت این واحد مهم افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان درباره نقش این تفاهم‌نامه در اشتغالزایی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه ابتدا موجب تثبیت اشتغال می‌شود و اگر هر یک میلیارد دلار واردات قطع و داخلی شود، ۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا