اقتصادیبانک و بیمهخبر ویژه

مطالعات فاز یک پروژه گراند هتل قزوین تمام شد/ شروع عملیات اجرایی از آبان ماه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

احمد صادقی گفت: گراند هتل قزوین با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال یکی از مفاخر میراث فرهنگی کشور است که اجرای پروژه مرمت آن امسال به شرکت تندیس تجارت باختر تحویل شده است.

وی افزود: با اتمام مطالعات فاز ۲، این پروژه از آبان ماه امسال وارد مرحله اجرایی خواهد شد و امیدواریم در مدت ۱۸ ماه کار مرمت این هتل قدیمی تمام شود و به بهره برداری برسد.

صادقی ادامه داد: پروژه گراند هتل قزوین به دلیل قدمت آن از استحکام ضعیفی برخوردار است و لذا کار در آن سخت خواهد بود چرا که بخش هایی از این پروژه دچار آسیب است که نیاز به تجدیدنظر دارد و باید تدابیر خاصی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این پروژه پیش بینی شده که محل هایی برای اقامت بازدیدکنندگان  وجود داشته باشد، از این رو واحدهای اقامتی در جوار این اثر تاریخی ساخته شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی درباره میزان هزینه پیش بینی شده برای مرمت گراند هتل قزوین اظهار داشت: رقم دقیق سرمایه مورد نیاز بعد از اتمام مطالعات فاز ۲ مشخص  و به صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اعلام خواهد شد.

پروژه مرمت گراند هتل قزوین به روش ساخت، اجرا و بهره برداری(BOT) انجام خواهد شد و برای مدتی حدود ۲۰ سال از آن بهره برداری خواهیم کرد تا هزینه های انجام شده و همچنین سود آن تامین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا