اقتصادیبانک و بیمهخبر ویژه

رونق تولید و شفافیت معاملات تجاری با سامانه سککوک

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دکتر محمدرضا حسین زاده در نشست “کارگاه نیم روزه آموزشی، کارشناسی و همفکری سامانه سککوک” که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و روسای ادارات کل بانک در اداره کل آموزش برگزار شد، با تاکید بر اینکه سککوک یک ابزار اعتباری است، افزود: با این سامانه محل دقیق هزینه کرد اعتبارات مشخص می شود و بدین ترتیب می توان شاهد شفافیت در معاملات بود.

وی با بیان این که معرفی سامانه سککوک از سوی بانک ملی ایران می تواند فرصتی ویژه در بازار کسب و کار برای فعالیت آنها بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت(‪B۲B‬) باشد، تصریح کرد: هدف بانک ملی ایران از راه اندازی سامانه کشوری کسب و کار، ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی است و صاحبان بنگاه های تولیدی و خدماتی می توانند با عضویت در این سامانه، کالا، خدمات و محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند.

حسین زاده اظهار داشت: با توجه به لزوم ورود بانک ملی ایران به زنجیره های اقتصادی جدید و حرکت به سمت هوشمندسازی، سامانه سککوک می تواند با متنوع کردن مدل های کسب و کار، به عنوان ابزاری کارآمد برای این بخش عمل کند.

وی با یادآوری اینکه همه بانک ها می توانند از این سامانه کشوری استفاده کنند افزود: سامانه سککوک که هدف آن تامین منابع واحدهای تولیدی و همچنین مصرف کننده های متعدد می باشد به نحوی طراحی شده که از منابع نقدی کمتر استفاده شده و بیشتر اعتبار در گردش باشد. در ادامه این نشست، پانل پرسش و پاسخ با حضور مدیران مربوطه برگزار شد و حضار سوالات و مسائل خود را مطرح نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا