اقتصادیخبر ویژه

اعضای هیات مدیره شرکت‌های بیمه باید ۷ نفر شوند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بیمه مرکزی در تاریخ بیست‌ودوم مهرماه در آئین‌نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه این موضوع را ابلاغ کرده است. در این آئین نامه آمده است: «به موجب ماده ۲۹ اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه مورد تائید بیمه‌مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، هیات مدیره شرکت بیمه مرکب از ۵ نفر است که در جلسه مجمع عمومی عادی به وسیله صاحبان سهام از بین اشخاص حقیقی سهامدار شرکت و واجد شرایط مقرر در این ماده انتخاب می‌شوند. شرکت (بیمه) موظف است علاوه بر اعضای اصلی، حداقل ۲ نفر را به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب کند. »

در ادامه تصریح شده است: ضرورت دارد در فرایند برگزاری مجمع عمومی با دستورجلسه انتخاب اعضای هیات مدیره و در اجرای مفاد ماده ۲۹ اساسنامه نمونه و تبصره ذیل آن به منظور فراهم شدن امکان انتخاب برای سهامداران، ترتیبی اتخاذ فرمایند که حداقل ۷ نفر از اشخاص حقیقی که اعلام داوطلبی جهت عضویت در هیات مدیره آن شرکت کرده‌اند را جهت احراز صلاحیت حرفه‌ای به بیمه مرکزی معرفی کنند.

این آئین‌نامه توسط مهدی نمن الحسینی مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه‌مرکزی برای اجرا به مدیران عامل شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا