اقتصادیبانک و بیمهخبر ویژه

تلاش بانک قرض الحسنه مهرایران برای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اوایل قرن ۲۱ مفهوم توسعه پایدار بیشتر مورد توجه قرار گرفت، یکی از مهم‎‌ترین جنبه‌های توسعه پایدار توجه به محیط زیست است و از دل این مفهوم، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای سبز مطرح شد؛ تا جایی که امروز بسیاری از افرادی که در کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، یکی از ملاک‌هایشان برای استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکارهای مختلف، میزان سبز بودن آن‌هاست است. به زبان ساده توسعه پایدار به ما یادآوری می‌کند در مسیری قدم برداریم که زمین برای فرزندان‌مان و آیندگان نیز همین‌گونه بماند تا ‌آن‌ها هم بتوانند از منابعش استفاده کنند.

یکی از راه‌های حرکت به سوی توسعه پایدار کاهش استفاده از کاغذ در فعالیت‌های روزمره است. بانک‌ها همواره برای عملیات‌های مختلف خود نیاز به اسناد کاغذی دارند. جدای از فرم‌های بانکی مختلف، تعداد زیادی کپی از مدارک شناسایی به معنای این است درختان زیادی باید تبدیل به مدارکی برای عملیات بانکی ‌شوند. اما سازمان‌های سبز که به محیط زیست‌مان اهمیت می‌دهند، برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار استفاده از کاغذ در فعالیت‌های روزمره‌شان را کاهش می‌دهند. در بین شبکه بانکی کشورمان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای این امر پیشگام شده است.

افتتاح حساب آنلاین

یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیکی می‌تواند هم در راستای ساده کردن ارتباط مشتریان با بانک و هم رسیدن به هدف‌های سبز تعریف کند، افتتاح حساب بدون نیاز به رفت‌وآمدهای غیرضروری و کاهش استفاده از کاغذ است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دو سال است که برای ارائه این خدمت پیش‌قدم شده است.
از سال ۱۳۹۶ مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانستند با مراجعه به درگاه اینترنتی این بانک بدون نیاز به حضور در شعبه، به‌راحتی حساب قرض‌الحسنه یا جاری افتتاح کنند. در سامانه این بانک کافی است با وارد کردن اطلاعات اولیه، درخواست افتتاح حساب خود را ثبت کنید. برای بهره‌مندی از خدمات سامانه افتتاح حساب آنلاین می‌توانید مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب اینترنتی را با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب و از طریق درگاه پرداخت سامانه یا شماره شبای سپرده افتتاح شده پرداخت کنید و بعد هم شعبه خود را انتخاب کنید. تا اینجا با انجام این عملیات اینترنتی و تنها در عرض چند دقیقه صاحب حساب بانکی شده‌اید و تنها یک قدم دیگر برای فعال شدن حساب خود فاصله دارید. در قدم آخر باید انتخاب کنید که آیا خودتان به شعبه‌ای که انتخاب کرده‌اید مراجعه می‌کنید یا ترجیح می‌دهید مدارک‌ حساب و کارت شتابی برای فعال شدن حساب را در محل کار یا منزل خود دریافت کنید.

افتتاح حساب تنها اولین قدمی است که می‌توانید با استفاده از خدمات الکترونیک این بانک بردارید. نگران طی شدن فرآیندها هم نباشید. می‌توانید با استفاده از کد رهگیری خود، مراحل ثبت حساب و وضعیت آن را پیگیری کنید. صرفه‌جویی در زمان و هزینه، ارائه سرویس به مشتریان در مناطق محروم که دسترسی آسان به شعبه‌های بانک ندارند، از جمله اهداف این طرح است. بهتر است بدانید افتتاح این سپرده کلیه امکانات حساب‌های قرض‌الحسنه بانکی از قبیل ارائه کارت شتابی، خدمات اینترنت بانک، موبایل بانک، پیام کوتاه و … را شامل می‌شود.

تقاضای تسهیلات آنلاین

تا اینجا به‌راحتی به گروه بزرگ مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیوسته‌اید، اما این پایان کار نیست. همه بانک‌ها طرح‌های مختلفی برای ارائه تسهیلات به مشتریان خود دارند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم از این قانون مستثنی نیست. به‌طور حتم یکی از دلایل افتتاح حساب بانکی جدای از خدماتی که یک بانک ارائه می‌کند، استفاده از تسهیلات است. سامانه تقاضای تسهیلات آنلاین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خدمت دیگری است که کار را برای بسیاری از جمله کارمندان آسان کرده و آنها را از دریافت مرخصی ساعتی برای مراجعه به شعبه بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از این سامانه تنها نیاز است که با توجه به میانگین حساب خود، نوع تسهیلات خود را انتخاب کنید و با معرفی ضامن‌های خود، درخواست تسهیلات را ارائه کنید و پس از موافقت، تنها برای امضای ضامنین و دریافت مدارک یک بار به شعبه بانک مراجعه کنید.

یک همراه بانک متفاوت

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مدت‌ها است که همراه بانک خود را معرفی کرده است. انتقال وجه، شارژ تلفن همراه و اینترنت، استفاده از خدمات حساب و کارت مانند پرداخت قبض، برنامه‌ریزی پرداخت‌ها و همچنین پرداخت اقساط خدماتی است که همراه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خود گنجانده است. تا اینجا به‌طور قطع مزیتی نسبت به دیگر همراه بانک‌ها مشاهده نمی‌شود، اما کافی است به بازارچه پی‌بوم این اپلیکیشن مراجعه کنید و به راحتی کرایه تاکسی پرداخت کنید یا بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما خریداری کنید، پوشش بیمه بخرید و حتی از خدمات خودرو بهره‌مند شوید. به‌عبارتی این اپلیکیشن جدای از خدمات بانکی خود، زیرساختی آماده کرده تا شما بدون نیاز به چندین برنامه بر روی گوشی همراه خود از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

با مهر ایران، امن‌ترید

به‌طور قطع امنیت در عملیات بانکی همواره دغدغه استفاده‌کنندگان از سیستم بانکی است. احراز هویت در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اتصال به سازمان ثبت احوال، افتتاح حساب را ساده‌تر کرده است. با این اتصال دیگر نیازی به کپی مدارک شناسایی نیست، اما مهم‌تر آنکه احراز هویت به‌سرعت انجام می‌شود، به‌خصوص که احراز هویت از طریق دستگاه‌های بیومتریک صورت گرفته و مطمئن می‌شوید که تنها خودتان قابلیت دسترسی به اطلاعات حساب را دارید. از سوی دیگر با دیجیتالی شده اسناد این بانک، دسترسی سریع‌تری به اطلاعاتی مورد نیاز برای عملیات‌های مختلف بانکی ایجاد شده است. همچنین با رمزگذاری‌های مختلف، در عین سادگی دسترسی به اطلاعات، امنیت آن نیز تأمین می‌شود. این اقدامات یعنی خیالتان راحت که کسی غیر از شما به حسابتان در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دسترسی ندارد.

سهم شما چقدر است؟

ارتقای امنیت، سرعت، سادگی، هزینه کم، وسیع‌تر شدن گستره انتخاب، دسترسی ۲۴ ساعته و بهبود مدیریت نقدینگی و … همه اهدافی است که می‌توانید با استفاده از خدمات الکترونیک این بانک از آن بهره‌مند شوید. به معنای واقعی می‌توانید یک شعبه از بانک را در خانه داشته باشید. فقط کافی است پشت میز بنشینید و رایانه شخصی خود را روشن کنید یا حتی ساده‌تر از آن، تلفن همراه هوشمند خود را از جیب بیرون بیاورید.
همه افراد یک جامعه، مسئولیتی اجتماعی بر عهده دارند. یکی از این مسئولیت‌ها همان‌طور که پیش‌تر بیان شد تلاش برای رسیدن جامعه به توسعه پایدار است. استفاده از این امکانات بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران، نه تنها برای این مؤسسه اقتصادی، بلکه برای مشتریان هم صرفه اقتصادی ناشی از کاهش هزینه‌های کاغذ و چاپ را در پی دارد. هم نگرانی‌هایتان درباره امنیت حسابتان برطرف شده، هم امکانات مختلفی که یاد شد شما را از مراجعه به شعبه بی‌نیاز می‌کند. هر کسی به سهم خود می‌تواند با کاهش مصرف کاغذ و رفت‌وآمدهای غیرضرور به محیط زیست کمک کند، همین الآن اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا