خبر ویژهورزشی

سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال هشدار داد: این نسل بازیچه قدرت‌ها می‌شود

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری، همایون شاهرخی به پیروزی ۱۴ بر صفر تیم ملی ایران برابر کامبوج پرداخت و این پیروزی را نشان از قدرت ایران ندانست. او معتقد است نباید فریب برد در برابر کامبوج را خورد و در باد این پیروزی خوابید.

* بازی با کامبوج

شاهرخی گفت: اگر فوتبالمان را با دنیا و به ویژه اروپا مقایسه کنیم، متوجه عقب‌ماندگی خودمان می‌شویم. اتفاقات فوتبال برای هر تیمی مشکل ایجاد می‌کند. مسلما کامبوج در آینده این طور نمی‌بازد و در برابر ما هم دچار مشکلاتی شد. کامبوج می‌توانست در نیمه نخست نهایتا یک یا دو گل دریافت کند اما تمام توپ‌های ما وارد دروازه این تیم شد.

وی به تاثیر میزبانی ایران در برابر کامبوج اشاره کرد و افزود: میزبانی ما و ترس کامبوج از این بازی یکی از دلایل خلق این نتیجه بود. نتیجه بازی استاندارد نبود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به کمبود بازی‌های تدارکاتی ایران اشاره کرده و می‌گوید که این بازی می‌توانست جایگزین مناسبی برای یک بازی تدارکاتی باشد و نباید زمینه ایجاد غرور کاذب شود.

* تاثیر ویلموتس

شاهرخی به ارزیابی تیم ملی ایران طی مدت زمان حضور ویلموتس در ایران پرداخت و گفت: بازی هنگ‌کنگ یا کامبوج معیار مناسبی برای ارزیابی نیست. هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود، باید تیمش را برای روزهای سخت آماده کند.

وی با بیان اینکه تاکنون به شنیده‌ها از ویلموتس در تیم ملی بلژیک بسنده کرده‌ایم، گفت: در آینده مشخص می‌شود که او مربی خوبی است یا نه. نباید الان دلمان را به این قبیل پیروزی‌ها خوش کنیم. باید ببینیم که این مربی مرد روزهای سخت است یا خیر.

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: همه کشورها در چندین ماه نخست به مربیانشان زمان می‌دهند تا تیم جدید خود را بسازد و به شناخت خوبی دست یابد. اکنون ویلموتس در مرحله آزمون و خطاست. او در ماه‌های آینده آزمون نهایی خود را پس خواهد داد.

* بازی با بحرین

تیم ملی ایران در اوایل قرن بیست و یکم و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ برابر بحرین به مشکل خورد و از صعود به این مسابقات بازماند و در مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ به سختی این تیم را شکست داد.

شاهرخی درباره تقابل‌های دشوار ایران و بحرین و بازی دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: در بازی با تیم‌های عربی بستگی به این دارد که روز خوبی دارند یا نه. قطر، امارات، عمان و بحرین روز خوب یا بد دارند و اگر به روز بد تیم ملی بخورند، دردسرساز می‌شوند. امیدوارم روز خوب آنها به روز بد ما نخورد.

وی به ترس تاریخی تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس از تیم‌های ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در رده نخست رنکینگ آسیا قرار داریم، آنها با ترس وارد زمین می‌شوند. بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس از ایران می‌ترسند و احتمالا ما گل نخست را روی همین مساله می‌زنیم.

* جوانگرایی

سرمربی سابق تیم ملی درباره دعوت نکردن بازیکنان شاخص تیم‌ملی به علت بازی نکردن در تیم‌های باشگاهی و دعوت از بازیکنان کمتر شناخته شده اظهار کرد: میدان دادن به بازیکن جوان و دارای انگیزه، می‌تواند عواقب مثبت داشته باشد اما باید به تدریج تغییر نسل انجام شود. تیم کنونی ما در زمان کی‌روش ساخته شده و هنوز تغییری در این تیم نمی‌بینم. باید حواسمان را جمع کنیم که بازیکنان این تیم برای جام جهانی ۳۰ ساله خواهند بود و در نتیجه ما تبدیل به بازیچه دست قدرت‌های دنیا می‌شویم.

او تاکید کرد: باید دست به جوانگرایی بزنیم و در عین حال از تجربه بازیکنان با تجربه استفاده کنیم. باید نظم و انضباط و کارهای اجتماعی در این تیم ادامه داشته باشد. فکر می‌کنم اگر این موضوع به تدریج انجام شود، موفق می‌شویم.

شاهرخی به موفقیت بازیکنان جوان در تیم ملی والیبال اشاره کرد و گفت: تیم ملی ارث پدری کسی نیست و هر کسی که خوب باشد می‌تواند به این تیم دعوت شود. می‌توانیم ثمره استفاده از جوانان را در والیبال مشاهده کنیم که توانستند بعد از باخت تیم ملی به مصر، در ادامه مسابقات بدرخشند. نسل جوان ما می‌تواند آینده‌ساز فوتبال و ورزش کشور باشد و به سایر جوانان داخل ایران انگیزه بدهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا