خبر ویژهسیاسی

نمایه‌سازی اولین نشریه تخصصی حقوق بشر ایران در پایگاه اسکوپوس

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، علیرضا ملکی، معاون مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفید در این باره گفت: پس از تلاش‌ها و پیگیری‌های مداومی که در طول ۵ سال گذشته برای ارتقای وضعیت، بهبود شرایط و کیفیت علمی «دوفصلنامه حقوق بشر» به عنوان اولین و تنها نشریه دانشگاهی و تخصصی حقوق بشر در ایران به انجام رسید، این نشریه واجد تمام شرایط عضویت در پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس شناخته شد و عضویت آن در این پایگاه استنادی مورد تایید قرار گرفت. با توجه به این توفیق، هم اکنون دوفصلنامه حقوق بشر اولین نشریه علمی ایران در زمینه حقوق و ششمین نشریه علمی ایران در زمینه علوم انسانی است که در این پایگاه استنادی عضو شده و مستند می‌شوند.

معاون مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفید در ادامه با تشریح جایگاه و اهمیت این پایگاه استنادی بین‌المللی گفت:  این پایگاه هم ردیف پایگاه استنادی بین المللی ISI بوده و در مجامع بین‌المللی و در آیین‌نامه‌های وزارت علوم ایران نیز از اهمیت و اعتبار فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

دوفصلنامه حقوق بشر یکی از نشریات علمی دانشگاه مفید قم است که از سال ۱۳۸۵ زیر نظر مرکز مطالعات حقوق بشر این دانشگاه چاپ و منتشر می‌شود. این نشریه که به صورت دو فصلنامه انتشار می‌یابد، جهت گسترش مفاهیم حقوق بشر در ایران و انعکاس دیدگاه‌های علمی و تخصصی موجود در حوزه حقوق بشر به دو صورت چاپی و الکترونیکی در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد. در این نشریه مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی پذیرفته و بررسی می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا