ضعف ها وقوت هاي نمايشگاه صنعت ساختمان

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان امسال نیز با استقبال گسترده تر مردم در راستای تحقق رونق تولید از تاریخ ۶ الی ۹ مرداد ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد .

زهرا مالمیر _ پیام فوری ،۹۵۰ غرفه در فضای ۸۰ هزارمتر مربع در اختیار شرکت های حاضر در نمایشگاه قرار گرفته بود و نیز ۱۲ کشور خارجی از جمله چین ، کره ، انگلیس ، اسپانیا ، ایتالیا ، آلمان ، سوئد و کانادا از کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه بودند .

این نمایشگاه که رویدادی ۴روزه است هر ساله توسط اتاق تعاون تهران برگزار می شود. این رویداد که نمایشگاهی تخصصی و معتبر در حوزه ساختمان سازی می باشد ، متخصصان و فعالان زیادی از این حوزه را دور هم جمع می کند .

موضوعات نمایشگاه صنعت ساختمان تهران ۹۸ابزارها، تجهیزات و ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی،تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی،تجهیزات ایمنی کار (چکمه، لباس، ماسک و …)،در، پنجره، شیشه و ماشین آلات مرنبط،درهای اتوماتیک و درهای بالا رونده،صنعتی سازی و تکنولوژی های جدید،بالابر ها و آسانسورها،رنگ، چسب، رزین، عایق های صوتی و حرارتی،معماری، دکوراسیون، نمای ساختمان، و محوطه سازی،آهن آلات، میله، تیر و صنایع مرتبط، سنگ، لوازم و محصولات بهداشتی و ماشین آلات و ابزارهای مرتبط، لوله و اتصالات، سیستم های تصفیه فاضلاب،صنایع آب، فاضلاب، و گاز،پوشش های سقف و دیوار و کاشی های پیش ساخته (پنل های ساندویچی و…)، کفپوش ها (کاشی، سرامیک، پارکت و…)،مصالح اولیه ساختمان (بتن، گچ، آجر و…)،حمام، سونا و آشپزخانه،تجهیزات گرمایشی و سرمایشی،فلز آلات ساختمان (قفل، دستگیره و…) بود . وهمچنین بازدیدکنندگان نمایشگاه صنعت ساختمان تهران ۹۸ را مهندسان عضو سازمان های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور،مهندسان عضو جامعه مهندسان مشاور ایران،انجمن شرکت های ساختمانی،انجمن های انبوه سازان کشور،كانون سراسري انجمن‌هاي شركت هاي ساختماني ، تأسيساتي و تجهيزاتي ايران در سراسر کشور،انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز،انجمن شركت هاي پيمانكار تأسيسات وتجهيزات صنعتي ايران،انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي ايران،جامعه مهندسان شهرساز،انجمن صنفي كارفرمايان شركت هاي آزمايش هاي غيرمخرب ايران وانجمن علمی بتن ایران تشکیل می داد .
به پای صحبت تعدادی از غرفه داران در راستای بهبود کیفیت نمایشگاه نشستیم که در ادامه آن را میخوانید :
آقای تاتیکی مدیر روابط عمومی کارخانجات نورد لوله یاران بیان می کند : برای شرکت در نمایشگاه مشکلات زیادی از جمله ثبت نام و غرفه سازی داشتیم اما نظم امسال بهتر از سالهای گذشته است و بازدید مردم نیز نسبت به سالهای گذشته خیلی بهتر و بیشتر شده است .
آقای اسکندری مدیرفروش شرکت بهریزان نیز در گفتگو با خبرنگار ما چنین اظهار داشت : نمایشگاه تهران فضای خیلی مناسبی برای بازاریابی دارد چون از تمامی کشور بازدید کننده دارد . وی در خصوص ضعف نمایشگاه بیان داشت : سیستم نمایشگاه قدیمی گونه است و بروزرسانی نمی شود و امکانات و سرویس دهی خیلی ضعیف است ولی با این حال وضعیت بازدید خیلی خوب است و تعامل شرکتها با نماینده ها و مشتریها برقرار می شود و معرفی محصول نیز داریم .
آقای نژادی مدیرعامل گروه صنعتی نژادی از عدم اطلاع رسانی درست و بموقع برگزارکنندگان نمایشگاه به تولیدکننذگان انتقاد کرد و گفت : امسال هزینه بالاتری نسبت به سال قبل پرداخت و خدمات کمتری دریافت کردیم . وی اضافه کرد: نمایشگاه تا ۷۰درصد به پیشبرد اهداف ما کمک کرده و بازدید نسبتا بالایی دارد چون زمان بازدید مناسب است همچنین از همه اصناف حضور دارند .نژادی بیان کرد: امسال توانستیم با بهره گیری از نیروی کار ایرانی و موادی تماما ایرانی پیشرفت بالایی در راستای رونق تولید داشته باشیم.
آقای حبیبی مدیرعامل شرکت سبلان سوله کاران نیز مانند غرفه داران دیگر به هزینه بالای شرکت در نمایشگاه اشاره کرد و گفت : این هزینه ها نسبت به سال قبل ۴برابر شده که این باعث می شود شرکت کننده ها کاهش پیدا کنند .وی اضافه کرد : رونق تولید تنها از سمت کارفرما سرچشمه نمیگیرد بلکه مسئولان و وزارتخانه ها نیز باید با کاهش بیمه و مالیات و ارزش افزوده به تولید رونق ببخشند .
آقای فتحی مدیرعامل گروه صنعتی پرشین فولاد نیز در راستای بهبود کیفیت نمایشگاه خواستار این بود که ورودی نمایشگاه به طور کامل حذف شود و ساعت بازدید نیز افزایش پیدا کرده تا تعداد افراد بیشتری بتوانند از نمایشگاه بهره ببرند و استقبال مردم بیشتر شود .وی اضافه کرد : تبلیغات نمایشگاه در سطح شهر و کشور نسبت به قبل خیلی پایین و ضعیف است و کشورهای حاشیه ای از زمان برگزاری این نمایشگاه اطلاع کافی پیدا نمی کنند . وی تقسیم یندی نادرست شرکتها در کنار هم را ضعف دیگر این نمایشگاه خواند و خواستار این شد که سالن ها بصورت تخصصی در کنار هم قرار بگیرند و هر سالن یک حوزه تخصصی را پوشش دهد . فتحی در خصوص تحقق شعار سال ۹۸ چنین اظهار کرد: تاثیرگذاری شرکت ما در حوزه صادرات برای ارزآوری کشور قطعا خیلی بیشتر از گذشته شده و اگر حمایت دولت و بقیه ارگان ها باشد میتوان بیشتر از این هم پیش رفت و قطعا این شعار باید در تمام واحدها و قسمتهای زنجیره مدیریتی کشور اتفاق بیفتد و ممانعت های کار برداشته شود تا بتوانیم رونق تولید داشته باشیم .آقای حقانی مدیرفروش شرکت بیمکث نیز این نمایشگاه را پویاتر از نمایشگاه سال گذشته دانست و بیان کرد: با اینکه در حال حاضر در صنعت ساختمان در حال رکود هستیم اما مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان زیادی در طول برگزاری نمایشگاه داشتیم و رقابت فشرده تر شده است .
با توجه به صحبت های غرفه داران و مشکلاتی که برای آنها وجود داشت در صورتی که انتظار میرود در برگزاری یک نمایشگاه بین المللی ان هم در قلب پایتخت یک کشورر هرسال بهتر از سال گذشته باشیم امیدواریم مسئولان این عرصه برای برگزاری این نمایشگاه در سال آینده با نگاه متفاوت تر و جدی تر از قبل بنگرند .

تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۳:۲۶ کد خبر : 42599

مطالب پیشنهادی

نظر شما

صدای شما